dissabte, 16 d’abril del 2016

Pic de Tarbésou (2364 mts.) des de Ascou-Pailhères.

Itinerari de pujada: Color vermell.
Itinerari de baixada: Color lila.

El divendres a la nit fem canvi de plans a última hora, la idea inicial era anar a Benasque i començar la segona part de la temporada d'esquí de muntanya al bonic poble aragonès. Moltes sortides a partir d'ara les farem des d' aquí, ja que és una de les parts del Pirineu que més neu guarda a la primavera.
Però un front molt actiu entra el dissabte al migdia des de l'oest i a la zona de Benasque es preveu pluja a partir de les 14h del dissabte i tot el diumenge. Aleshores busquem un lloc força a l'est per què arribi el més tard possible les tempestes i amb aquestes recordem Ascou-Pailhères i el Tarbesou per aquest vessant. Unes fotos d'uns dies abans ens acaben de decidir.
Surto de l'aparcament inferior de Ascou-Pailhères (1490 mts.) amb la neu justeta però mireu quina cota surto i estem a mitjans d'abril.
La neu està força bé per la temperatura tan alta que tenim, abans d'arribar al Col de Pailhères (2001 mts.) giro a la dreta (sud) i primer per un tram planer per després agafar el llom assoleixo el Pic de Mounegou (2092 mts.) a partir d'aquí un curt descens i enfilo la cresta de Mounegou tota amb esquís i sense ganivetes (moltes vegades està gelat) fins al mateix cim, els últims metres són força drets.
Al arribar al Pic de Tarbésou (2364 mts.) el vent bufa amb violència, com va sent habitual aquesta temporada, trec les pells ràpid, i inicio la baixada.
Del cim em llenço directa per una molt bona neu primavera, quan he baixat uns 250 mts faig un franqueig molt per sota de les cornises per no tenir problemes si ens desprèn alguna. Al arribar al Pla de Mounégou  agafo una baixada bastant dreta a l'esquerra del telesquí Regalecia i després només em queda seguir la suau pista fins a arribar a l'aparcament de Ascou. Bastant de vent durant tot el dia però molt sol i molta calor.

Amb la Irene a l'aparcament de Ascou-Pailhères (1490 mts.)

L'inici està una mica just de neu però per ser cota 1490 i a mitjans d'Abril, que més podem demanar.

A mesura que vaig pujant la neu ja està amb una bona quantitat.

Quan arribo al costat del Col de Pailhères (2001 mts.) ja puc veure al fons el meu objectiu del dia.

Vista enrere del que ja he pujat.

En primer terme el Pic de Mounegou (2092 mts.)

El vent ha fet que es formin aquestes cornises.

Per l'aresta de la dreta pujaré i per baixar, directa des del cim i franquejar bastant per sota de les cornises.

Ja han arribat les calorades al Pirineu, adéu neu.

Tot el tram recorregut fins ara.

Arribant al cim.

Aquesta part del Pirineu encara té força neu.

Cims entre l'Ariège i el Capcir.

Pic de Tarbésou (2364 mts.)

Pic de Saint Barthelemy.

Inicio la baixada amb una bona neu primavera.

Per aquí acabo de baixar.

Com he gaudit d'aquesta baixada amb la neu primavera.