diumenge, 17 d’abril del 2016

Matinal a la Tossa d'Alp (2536 mts.)


   Itinerari de pujada: Color taronja.
Itinerari de baixada: Color blau.


Surto de l'aparcament de Coma Orriola (1940 mts.) i començo a pujar per la pista dels Isards, la neu està una mica dura però et permet pujar directament sense anar enrere. Quasi no hi ha gent a l'estació i després puc comprovar com la neu a les parts altes està magnífica. Després de superar les primeres rampes força inclinades, arribo a una part més planera (2260 mts.) on segueixo la pista que em portarà al peu de la Tossa. Segueixo una mica més per la pista i quan arriba la part final amb més inclinació em desvio a la dreta (oest) per poder pujar fent llaçades pel mig de la pala central.
El vent va a rafegues, en algun moment amb certa violència, arribo a la Tossa d'Alp (2536 mts.) i després d'abrigar-me una mica, trec pells i començo la baixada direcció al Coll de Pal, la neu és primavera una mica pesada i les 4 gotes d'aquesta passada nit no l'han ajudat. 
Quan arribo a la cota 2290, la neu diu que prou en aquest vessant sud, 200 metres per sota meu puc veure el Coll de Pal però avui no puc continuar. Torno a posar pells i inicio la segona pujada a la Tossa, hi han uns núvols negres que no em fan gens de gràcia però per sort no m'arribaré a mullar.
Quan arribo al cim el vent quasi ha parat, aprofito per preparar-me pel descens, la neu a la part superior està genial, i gaudeixo molt fins a arribar al Cap del Bosc (2140 mts.), a partir d'aquí i fins a l'aparcament la neu ja està més pasta però es deixa.
A veure quin temps ens espera la setmana vinent de Sant Jordi.


Desnivell: 830 mts.

Recorregut: 9,1 Km.

Horari: 2h, 53m.  





L'inici de la pujada per Coma Orriola.


A la part inferior es pot veure l'aparcament del que he sortit fa uns minuts.


Els núvols van i venen.


La part final de la pujada a la Tossa d'Alp.


Al mig de la pala final, mirada cap a dalt per veure el que em falta.


La mateixa foto anterior però mirant cap abaix.


La Cerdanya amb el Pirineu Francès al fons.


Des del cim es pot veure el Pedraforca (2506 mts.) amb la seva cara nord davant meu.


Tossa d'Alp (2536 mts.)




Cara nord de la Serra del Cadi (2648 mts.)


Serra d'Ensija (2320 mts.)


Visió cap al sud, el Puigllançada (2409 mts.) molt pelat.


Fins aquest punt baixo (2290 mts.) just on s'acaba la neu per poder esquiar.


Ara toca posar pells i tornar a pujar a la Tossa d'Alp per segona vegada.


Enmig del núvols negres ja puc veure el cim de la Tossa.


M'he d'afanyar per què venen uns núvols darrera meu........., per sort no m'agafaran. 

1 comentari:

Teresa ha dit...

Caram , nosaltres et fèiem a Benasque.
Però pel que veig t'ha sortit prou bé.
Amb aquestes calors, adéu neu..............
A veure si podem fer alguna cosa la setmana vinent.
TT