dissabte, 13 de juny del 2015

Can Maçana (708 mts.) - El Mongròs (1133 mts.) - Can Massana (708 mts.)

Itinerari taronja: Anada, Can Maçana, El Mongròs,   Portell de Migdia.
Itinerari lila: Tornada, Portell de Migdia, Roca Foradada, Can Maçana.

Veient que el mal temps persisteix  una setmana més al Pirineu, aquesta setmana toca sortida a Montserrat. Aquest és un itinerari que m'agrada molt, on hi ha trams que pots córrer, uns altres tècnics per grimpar i desgrimpar en roca i baixades tècniques per canals de terra, en fi un itinerari complet que et deixa ben content al final de l'entrenament.
Sortim de Can Maçana (708 mts.) quan passen 25 minuts de les 7 del matí, sembla que tindrem sort doncs hi ha una boira no massa espessa però el suficient per no deixar passar el sol. Comencem pel GR-172 direcció al Monestir, en arribar al senyal que ens indica Refugi Vicenç Barbé girem a la dreta, ens situem al peu de La Portella, fàcil i divertida grimpada per una canal, arribem a la part superior (883 mts.) i iniciem un petit descens per arribar al refugi Vicenç Barbé (890 mts.), continuem pel camí principal, fent uns puja-baixa, després de passar pel Pas del Princep (971 mts.) iniciem un franqueig que ens deixa al Coll del Port (975 mts.) primer punt on podríem tornar a Can Maçana, però avui no és el dia i continuem. Passem pel Coll del Miracle (979 mts.) piulada de descens de la Canal de Miracle. i continuem per la Balme de les Pruneres per arribar al Coll de les Comes on hi ha un descens bastant tècnic que amb la roca mullada és una mica perillós.
L'última part és una forta pujada que ens deixa on abans hi havia una corda fixa per desgrimpar un tram fàcil, ara només ens queda franquejar per la part inferior la Roca Plana dels Llamps i després de pujar una fàcil canal arribem al Coll del Mongròs, uns minuts després estem al cim del Mongròs (1133 mts.), avui no fa vent al cim, cosa estranya, doncs les altres vegades sempre feia molt vent.
Aprofitem per fer una parada , hem trigat 1h 51 minuts des de Can Maçana. Després de beure i menjar una mica iniciem la baixada fins al Coll i després per sentit contrari d'on hem pujat, el camí és estret però està marcat amb punts grocs, baixem fins a baix del torrent i iniciem la pujada, quan arribem a un punt on posa a la dreta Sant Jeroni i a l'esquerra està amb una creu hem d'agafar aquest últim camí i en pocs minuts arribem al Portell del Migdia (1029 mts.), iniciem el descens d'aquesta canal que no té res a veure amb la de Sant Jeroni (aquesta és molt més fàcil), passem per la Font del Llum que esta pràcticament seca, continuem fins a trobar la cruïlla del GR-172, aquí agafem a mà esquerra, direcció a Can Maçana on arribarem una hora després.

La boira es present a primera hora.

La Roca Foradada amb la Cadireta a la seva esquerra.

En aquest punt agafem el camí a la dreta direcció al refugi.

Tram central de La Portella.

Arribant a la part superior de La Portella (883 mts.).

El refugi amb la Roca de la Partió (937 mts.) a l'esquerra.

Refugi Vicenç Barbé (890 mts.)

Coll de Port (975 mts.) primer punt on podem retornar a Can Massana per camí fàcil.

Balma de les Pruneres.

Tram d'adherencia pel conglomerat Montserratí.

Baixada amb precaució, darrera el Cilindre (1101 mts.)

A partir d'aquest punt iniciem una pujada amb molta inclinació.

Tram de desgrimpada, abans hi havia una corda fixa.

Iniciant la desgrimpada amb molta precaució.

Molt bona roca.

Arribant al Mongròs (1133 mts.), just darrera la Roca Plana dels Llamps (1164 mts.)

Al fons Sant Jeroni (1237 mts.), cim més alt de Montserrat.

El Mongròs (1133 mts.)

Aquesta foto reflexa el patiment durant els entrenaments per després estar al 100 x 100 a la muntanya, arribant al Portell del Migdia (1029 mts.)  felicitats Teresa.

Font del Llum practicament seca.

Imatge de la bauma on està la Font del Llum.

Nosaltres cap a Can Maçana, que ja queda menys.............

Quina manera de patir per estar en plena forma......i no defraudar en les properes sortides!!!!!!!!