dissabte, 10 de gener del 2015

Pic de Ginevre (2382 mts.)

Aquests més de 10 dies d'anticicló està acabant amb les poques condicions per fer esquí de muntanya que quedaven en aquesta part del Pirineu (cap a la Vall d'Aran la cosa està una mica millor).
La nostra primera idea era anar al Petit Peric des de Les Angles (jo, de'ençà que vaig tornar dels Alps no havia estat al Pirineu i desconeixia directament les condicions de la neu), però en aparcar el cotxe i sortir a comprovar les condicions de la pista d'inici, ja veiem que tota ella és una pista de gel i plena de traces dures de gent que ha passat amb raquetes, per tant ràpidament canviem de cim i marxem a fer el Pic de Ginevre (2382 mts.), un cim que en aquests casos mai falla, com així ha estat.
Sortim de l'aparcament de l'estació d'esquí de Puyvalador (1678 mts.) i comencem a pujar per la pista de Les Marmottes fins que arribem al telesquí del Bosc Negre, en aquest punt hem de deixar aquesta pista, ja que la continuació està molt malament de neu i es veuen pedres per tot arreu. Continuem per la pista Crocus, uns 50 metres abans d'arribar a la part superior de l'arrastre agafem una desviació a mà dreta i després de baixar uns metres arribem al peu del telesquí du Ginevre. A partir d'aquest punt, agafem a mà esquerra i pugem per la pista des Genevriérs, la neu aquí està molt bé per pujar i millor estarà per baixar quan li hagi tocat una mica el sol, en arribar a la part superior podem deixar la pista i pujar pel bosc que hi ha a l'esquerra del telesquí. Un cop pasem la part final de l'arrastre només ens faltaran uns minuts per fer cim. En arribar al Pic de Ginevre (2382 mts.) el vent bufa amb ganes, per tant una ràpida parada per treure pells i apretar botes i iniciem el descens.
La baixada la realitzem pel mateix itinerari de pujada amb una neu primavera molt bona que ens fa gaudir del descens, un cop arribem al peu del telesquí du Ginevre tornem a posar pells i remuntem fins a la part superior del cadira du Bosc Negre, aquí no fa tant vent per tant aprofitem per beure i menjar una mica al sol.
Traiem pells, apretem botes i iniciem el descens en força bon estat veient la neu que hi ha a l'estació, baixem a poc a poc per gaudir més del descens, uns minuts després tornem a estar al lloc d'inici de l'excursió (1678 mts.) Esperem que nevi per què si no .........................

Horari; 3h 20m.

La Teresa al inici de la sortida a Puyvalador.

La neu a primera hora esta dura però no fan falta ganivetes.

Des del Rec del Clot de l'Egua ja es veu el cim.

A l'esquerra el Serrat del Clot de l'Egua (2351 mts.).

A l'inici de la pujada forta amb el Canigó a l'esquerra.

Pujant pel lateral de la pista per no molestar a ningú (tampoc hi havia gent), al fons Cambre d'Aze.

Apretant fort en aquesta part, al fons la Serra de Madres i a sota l'Estany de Puyvalador.

Bona neu per pujar.

A l'esquerra Petit Peric (2690 mts.), a la dreta el Peric (2810 mts.), (cliqeu per veure sortida als Perics)

Pic de le Roc Blanc (2524 mts.), a la part inferior l'estany de Laurenti (1916 mts.)

Pic de Ginevre (2382 mts.)

A l'esquerra: Petit Peric, Peric, Carlit, A la dreta Pic de la Tribuna (2499 mts.) i darrera Pic de Baxouillade (2546 mts.)

Panoràmica amb el Roc Blanc (2524 mts.) just davant nostre.

Traces de baixada per una molt bona neu primavera.

Són tantes les ganes d'esquiar, que se'm va fer infinitament curt el dia.
Nosaltres també esperem que caigui una nevada aviat....No se si cal aclarir que les traces curtes de la dret són del mestre i les grans de l'esquerra de la aprenent.
Que caigui una nevada ja!!!!!!!!