dissabte, 8 de febrer del 2014

Running per la regió d'Agulles a Montserrat.

Ja no ser quants dissabtes fa que no pugem al Pirineu per culpa del  mal temps, avui amb la Teresa hem sortit a estirar una mica les cames, hem realitzat una circular corrent per la regió d'Agulles.
Sortim de l'aparcament de Can Maçana (708 mts.) i ràpidament agafem el GR-172, aquesta primera part té una pujada constant que et fa treure la son de les orelles de bon matí. Al arribar al Coll de Guirló (807 mts.) iniciem un lleuger descens fins a arribar a la desviació a mà dreta, direcció al refugi Vicenç Barbé. Tot aquest tram fins a situar-nos al peu de La Portella es puja molt bé, doncs el pendent és suau, la grimpada a La Portella és molt fàcil però és divertida doncs has de fer servir les mans i això és d'agrair.
La visió des de la part superior de La Portella és espectacular amb tota la regió d'agulles davant nostre, uns centenars de metres de baixada, petita pujada i arribem al refugi Vicenç Barbé (890 mts.). Continuem per un corriol molt apropiat per córrer, creuem el Pas del Princep (970 mts.), després de franquejar per la part inferior l'Agulla Gran del Pas del Princep arribem al Coll del Port (974 mts.), punt on podríem iniciar la tornada a Can Maçana passant pels Frares. Nosaltres continuem uns 400 metres fins a trobar-nos amb el Coll del Miracle (979 mts.) on iniciem la baixada per la Canal del Miracle, aquesta canal té un fort pendent i rellisca molt per tant evitar després de pluges.
Arribem a la cruïlla amb el GR-172, nosaltres agafem a mà esquerra (Oest), comença a ploure molt dèbilment, sort que ja hem sortit de la canal i aquest camí és molt indicat per córrer. Passem per sota La Cadireta, tornem a creuar el Coll de Guirló (807 mts.), a partir d'ara tot és baixada fins a arribar a l'aparcament de Can Maçana on per cert ja ha parat de ploure i això es permet canviar-nos de roba tranquil.lament després de la remullada.

Regió de Agulles a Montserrat, a l'esquerra La Cadireta i la Roca Foradada.

Al Coll de Guirló agafem la desviació a mà dreta direcció al refugi Vicenç Barbé.

Iniciant la pujada a La Portella.

Arribant a la part superior de La Portella.

Des de la part superior de La Portella visió de Agulles amb el refugi a la dreta.

Refugi Vicenç Barbe.

La Teresa arribant al Pas del Princep (971 mts.)

Coll de Port (973 mts.), des d'aquest punt podríem tornar a Can Maçana passant pels Frares.

Primers metres des del Coll del Miracle (979 mts.)

Baixant per la Canal del Miracle, força dreta i molt relliscosa, (evitar just després de ploure).

Tram central de la canal.

Punt final de la Canal del Miracle, en aquest punt ja agafem el GR-172 que ens portarà a Can Massana.

La Cadireta.

ehhhh Tereasa ara entenc el tipàs .... sou uns "p" craks.