dissabte, 15 de febrer del 2014

Entrenant al Roc d'Aigle (527 mts.)

Avui acompanyo a la Irene (per motius professionals) a Lézignan-Corbières, poble càtar a la regió francesa de l'Aude. Com que l'espera serà d' unes quantes hores, he portat el material de runnig per avui dissabte i els esquís de muntanya per demà diumenge (vull fer un cim per la zona de l'estació de Mont d'Olmes)
Per arribar al punt de sortida de l'excursió d'avui, s'ha de passar el poble de Camplong-d'Aude i seguir la carretera fins a arribar a les Gorges du Congoust on deixem el cotxe a un aparcament (145 mts.)  a mà dreta.
Les Gorges queden a mà esquerra i nosaltres comencem a mà dreta seguint tota l'estona les marques  vermelles i blanques del GR-36. Només començar la pujada és molt forta i amb pedra solta que et fa anar un pas endavant i dues passes enrere, quan arribo a la carena la cosa ja es suavitza. Aquest dies passats ha plogut bastant per la zona i tot l'itinerari rellisca força, segueixo pujant fins que la boira ho comença a envair tot, després de passar pel Roc de l'Aigle (527 mts.), el camí continua pujant fins a arribar a la cota 600, on després de planejar una estona inicia un descens, punt on jo dono mitja volta i inicio el descens pel mateix camí de pujada i sense perdre els senyals del GR-36.
Arribo al cotxe content de l'excursió d'avui i esperant el dia de demà per poder calçar esquís en un lloc desconegut per mi com és la zona del Mont d'Olmes.

PD: Avui diumenge, el temps al Pirineu ha estat molt dolent, amb una nevada dèbil però molt poca visibilitat, per tant hem decidit no sortir. A veure si la setmana vinent tenim més sort que avui.

Aquesta zona de l'Aude es caracteritza per tenir molts castells i bon vi.

El dia no està massa fi i amenaça pluja (finalment no arribaria).

Les Gorges du Congoust punt on comença l'excursió d'avui.

Part de l'itinerari , per l'altre vessant segueix el camí.

Des de la carretera abans d'arribar a Camplong-d'Aude, ja es veu tot el recorregut.

Els primers metres del GR-36 comencen amb una forta pujada.

Primers metres de pujada.

Segueixo pujant i el cotxe cada cop és veu més petit.

La boira ho comença a envair-ho tot.

A la part més alta de la muntanya (600 mts.) després de haver passat el Roc d'Aigle (527 mts.)

Quina mala sort!!!!!si tornes a Mont d'Olmes et suggereixo que pugis a Pic du Hau.
Nosaltres hem esquiat fins a les tres de la tarda,això si, nevant des de les 9 que hem iniciat l'activitat....hem gaudit com a "criatures", i ja començo el compte enrere per al cap de setmana vinent.