dissabte, 18 de gener del 2014

Pic de Tarbésou (2364 mts.)

Setmana complicada meteorologicament parlant, al final divendres a la nit i després de canviar de cim unes quantes vegades decidim anar al Pic de Tarbésou (2364 mts.) i perquè aquest cim?, doncs veient que el front venia del sud-oest, en aquesta zona, en principi el front arribaria més tard. I la veritat és que hem trionfat doncs hem fet el cim i no ens hem mullat gens, al contrari quasi tot el dia amb sol (en sortir a la carena el vent era fort).
Sortim de l'aparcament de la petita estació d'esquí de Mijanès (1505 mts.) situada entre les comarques del Capcir i de l'Ariege, pugem pel lateral de la pista fins a agafar un itinerari de raquetes que acaba al refugi de l'Orri (1720 mts.). Creuem tot el pla i en arribar al fons de la vall la pujada ja és constant, pots triar dos camins de pujada: el primer  pujar directa un ample corredor amb força pendent, nosaltres preferim el que ja havia fet servir un parell d'anys enrere quan vaig pujar al Tarbésou per aquest vessant i consisteix a girar a l'esquerra i tot i que el pendent és pronunciat no és tant com al corredor.
Sortim a uns plans i sempre amb tendència a mà esquerra fins a sortir a la carena (2190 mts.), en aquest punt el vent bufa a estones amb força, abans d'iniciar la pala final posem ganivetes, ja que hi ha trams una mica gelats, poc abans d'arribar al cim hem de  franquejar tota la cara sud i axis arribem al Pic de Tarbésou (2364 mts.).
Unes fotos i comencem la baixada, ja que venen pel sud uns núvols amenaçadors, la neu està una mica pesada i això complica una mica la baixada a la Teresa, per un moment el temps sembla que canviarà doncs comença a nevar i la visibilitat es redueix bastant però uns minuts més tard el temps s'arregla i podem acabar la baixada amb condicions i sense mullar-nos, un altra cosa serà quan tornem cap a casa i passem per la Cerdanya Francesa on la nevada sense ser gran cosa ha enfarinat les muntanyes i sobretot les carreteres. Tot i que està lluny, des de casa a Mijanès, 2,5 hores sense aturades i 223 Km.

Horari: 5h,9m.

Amb el plànol de l'estació es pot veure l'itineràri seguit.

La petita i familiar estació de Mijanès.

Pic de Tarbésou (2364 mts.)

Poc abans d'arribar al refugi de l'Orri.

Refugi de l'Orri (1720 mts.) darrera es pot veure el Tarbésou.

Pendents amb forta inclinació  però amb bona traça oberta.

Aquest és l'últim tram amb força inclinació, a partir d'aquí la cosa es suavitza.

Camí del coll per sortir al llom.

Cami del cim.

Un cop arribat al llom ja veiem el cim, els núvols s'apropen.

Bones condicions de neu al Tarbésou.

Franqueig molt a prop del cim.

Últims metres per arribar al Pic de Tarbésou.

Pic de Tarbésou (2364 mts.)

Pic de St. Barthelémy (2348 mts.) a l'esquerra i Pic de Soularac (2368 mts.) a la dreta.

Sarrat de la Bauzeille (2176 mts.)

Des del cim es veu al punt de sortida a Mijanès.

Panoràmica des del cim.

Durant el descens hi ha moments que el temps es complica.

La Teresa després de unes quantes rebolcades.

Xavier M ha dit...

Uau. S'ha de felicitar l'elecció d'aquest cim en un dia tant meteorològicament complicat.

El premi: un altre cim a la butxaca.

Fins aviat

Increïble el dia que vam tenir, ja que ens va lluir el sol durant tota l'activitat.....un itinerari molt bé escollit, cosa que porta el seu temps!!!!!
A pesar que vaig tenir algun que un altre rebolcada .... ja estic desitjant que arribi el cap de setmana proper.
Fins aviat

Josep Mª Moyà ha dit...

Xavier: Moltes gràcies mestre, ara a preparar la nostre sortida el proper cap de setmana.

Teresa: Segueix amb aquesta energia i amb aquesta moral, acabaràs esquiant de maravella. A practicar el proper cap de setmana, un petó.