divendres, 1 de novembre del 2013

Pic d'Anie o Auñamendi (2504 mts.) desde Lescun

Mapa IGN francès 1546 OT

Mapa Alpina, Valle d'Ansó i Echo.

Zona molt bonica del Pirineu francès però molt allunyada per nosaltres, desde Gavà fins a l'aparcament del refugi de Abérouat (1440 mts.), 398 kilòmetres. Per arribar fins aquí hem de passar el Túnel de Somport i després de passar l'aduana francesa a 17 kilòmetres  ens trobem una desviació a mà esquerra que indica Lescun, seguim fins a arribar al bonic poble de Lescun (900 mts.), ara només fa falta seguir els indicadors que per una pista estreta però asfaltada ens deixa al refugi de Abérouat (1442 mts.) punt de sortida de l'excursió d'avui.
La intenció era fer cim dissabte però com el temps tant per diumenge com per dissabte no és massa bo, decideixo pujar el divendres tot i que hem de matinar molt en tenir tants kilòmetres de cotxe. Amb la Irene hem quedat en trobar-nos a la segona cabana del camí (Cabane du Cap de la Baitch a 1689 mts.) i fer l'últim tram de descens junts fins al cotxe.
Surto del refugi de Abérouat (1442 mts.) i només he de seguir el ben marcat GR-10, la tardor ja ha arribat en aquesta zona del Pirineu i el bosc està preciós. Fins que no surto del bosc (1540 mts.) el camí és un puja i baixa constant, a  uns 20 metres per sobre del GR-10, observo la Cabane d'Ardinet (1570 mts.), el camí continua molt ben fressat fins a arribar a la Cabane du Cap de la Baitch (1689 mts.), he trigat uns 56 minuts a arribar aquí. A partir d'aquest punt el camí comença a pujar amb força i amb l'agreujant següent: un parell de dies enrera va nevar a la zona, on la neu s'ha fos ha quedat un fang que fa la pujada més dura del que sería en condicions normals, ja veurem a la baixada. Arribo al Lac d'Anie (2042 mts.) on la via d'hivern agafa el sender a mà esquerra per pujar més directa, jo prefereixo seguir fins al Col des Anies (2084 mts.), el vent, com no, comença a fer de les seves i bufa amb força violència. A partir d'aquest punt s'ha d' estar molt atent a les fites, has de caminar en tendència a l'esquerra (sud) i amb un altra puja baixa constant per la zona kárstica hem d' arribar al peu de l'Anie i rodejar-lo per la dreta. Hi ha un tram d' uns 15 metres de roca nevada que fa que hagi d' estar atent als passos mixtes a realitzar, a la part superior d'aquesta petita torre continua el camí  fins a  que ens trobem amb la cruïlla que ve de Belagua. A partir d'aquí només falten 200 metres de desnivell fins a arribar al Pic d'Anie (2504 mts.), desde l'aparcament he trigat 3h,4m.
Unes fotos al cim però el vent em fa començar el descens ràpidament, baixo pel mateix camí de pujada fins a trobar-me amb la Irene a la Cabane du Cap de la Baitch (1689 mts.) i seguir junts el descens fins a arribar a l'aparcament del refugi de l'Abérouat (1442 mts.)

Poble de Lescun a la regió Francesa de l'Aquitània (Pyrénées Atlantiques)

Gite d'etape a Lescun.

Desde el centre del poble ja es veuen grans muntanyes.

A l'esquerra i el més alt, Pic d'Anie (2504 mts.)

Amb l'Irene poc abans de sortir al refugi d' Abérouat (1442 mts.)

La tardor ja ha arribat al Bois du Braca d'Azuns.

A l'esquerra el Pic du Soum Couy (2315 mts.)

La Cabane d'Ardinet (1570 mts.) amb Les Orgues de Camplong darrera.

La sortida del bosc i l'arribada a l'herba alpina, sempre amb la vigilància de les pareds de Les Orgues de Camplong.

La continuació, direcció a la Cabane du Cap de la Baitch.

Cabane du Cap de la Baitch (1689 mts.) amb el  Pic du Soum Couy (2315 mts.) a l'esquerra.

Interior de la Cabane.

Pic de Countendé (2338 mts.)

A partir de la Cabane du Cap de la Baitch, la pujada es considerable.

Les primeres neus de una temporada 2013-2014 que esperem que siguin abundants.

Desde el Coll d'Anie (2084 mts.) ja es veu perfectament el Pic d'Anie (2504 mts.)

15 metres de grimpada poc abans de creuar-nos amb el camí que ve de Belagua.

Del fons de la vall ( prads verds ) he sortit fa unes hores.

El poble de Lescun vist amb el zoom desde el cim.

Pic de Countendé ( 2338 mts.)

Pic d'Anie (2504 mts.)

L'estació d'esquí francesa de Arette la Pierre St-Martín vista desde el cim de l'Anie.

El Midi d'Ossau.

A la baixada, desde el Coll d'Anie (2084 mts.) amb el Pic d'Anie (2504 mts.) darrera meu.

Veritablement el bosc està preciós!!!
i que bonic es veu el Pic d'Anie!!!!

Ull... la primeres nevades ja estan aquí.....aviat ens veuran lliscar-nos pels seus vessants......