dissabte, 17 de novembre del 2012

Puigmal ( 2910 mts.) i Pic del Segre ( 2848 mts.)

Aquest divendres per la tarda van arribar a casa el Pedro i la Maider desde la seva estimada Ordizia. Amb el Pedro hem compartit varias expedicions a l'Himàlaia ( Cho-oyu i Shishapagma ) i aquest mateix any a l'India ( Vall de Ladakh ).
Es la primera vegada que estan al Pirineu Oriental, per tant quin millor lloc que la Vall de Núria per conèixer les muntanyes i l'historia del muntanyisme català. A la sortida d'avui ens acompanyaran el Xavier Martí i la Teresa a part del suport logístic de l'Irene, trobem a faltar amb nosaltres la presencia de Juan Carlos Vizcaino que amb la seva feina a la vicepresidència de l'associació de guies espanyols està fora de Catalunya i no ens pot acompanyar aquest matí. ( arriba a la tarda just per anar a sopar plegats i prendre unes copes)
Sortim de Núria ( 1960 mts.) i agafem el camí d'estiu que amb forta pujada ens durà al Plà de l'Ortigar (2240 mts.). Seguim per la Coma de l'Embut fins arribar prop del pluviòmetre on girem a l'esquerra ( sud ). A partir d'aquest punt ( 2600 mts.) la neu ja ha agafat a terra i està força dura però no necessitem calçar grampons. A uns 100 mts de cim parem per abrigar-nos ja que el vent es fred i bastant molest.
Acabem de pujar els últims metres força drets i arribem al pla sota el cim on en uns minuts estem al Puigmal ( 2910 mts.), després de les fotos de rigor baixem uns metres i protegits per unes pedres bevem i mengem una mica. Continuem per la carena en sentit descendent fins arribar al la Collada d' Err ( 2760 mts.) amb una bona visió de l'estació francesa de Puigmal-2600 i de Puigcerdà. Guanyem 60 metres i fem el segon cim del dia Pic Petit del Segre ( 2812 mts.), el dia que havia començat molt bé s'està tapant i la boira en alguns moments es força densa. Baixem per la carena uns metres més i comencem la forta pujada fins al Pic del Segre ( 2848 mts.) tercer cim del dia. Unes fotos ràpides i baixada fins al Coll de Finestrelles ( 2604 mts.) punt on comença a ploure per tant decidim agafar el camí molt ben marcat que surt del Coll i que ens durà a Núria on ens espera l'Irene.

Pedro, Josep Mª, Teresa, Maider i Xavier a la sortida a Núria ( foto de Irene )

Pic del Segre ( 2848 mts.) desde el Plà de l'Ortigar.

El Puigmal amb les primeres neus de la temporada.

Pocs metres abans del cim parem per posar-nos les jaquetes.

Com sempre la Maider cuidant del Pedro.

Ja veiem la creu, per tant el cim ja es nostre.

Cim del Puigmal ( 2910 mts.)

El Xavi, Pedro, Teresa i jo al cim del Puigmal.

A la carena després de passar pel Pic Petit del Segre ( 2812 mts.)

Pic del Segre ( 2848 mts.)

Baixant cap al Coll de Finestrelles amb la boira darrera nostra.

Coll de Finestrelles ( 2640 mts.) punt on decidim baixar ja que comença a ploure.

Un dia per recordar tots,vam poder gaudir de la sortida i vam tenir molta sort que comencés a ploure just en el Coll de Finestrelles, van poder veure les magnífiques vistes i arribar a Núria sense problemes i conèixer un dels llocs emblemàtics de Catalunya.

Un sortida non-stop de 24 h.