dissabte, 5 de maig del 2012

Circular al Puigmal de Llo. 2801 mts.




El temps sembla que no està amb nosaltres aquestes darreres setmanes, la primera intenció es pujar el Pic de Pedrons baixar cap al Pas de la Casa i pujar al Pic Negre d'Envalira.
Quan arribem a Puigcerdà el vessant nord del Puigmal està força clar, en canvi el que es veu direcció al Coll de Portè no ens fa gens de gràcia. Efectivament quan arribem al poble de Porta comença a ploure lleument i la boira baixa per deixar una mala visibilitat.
Girem cua i cap al Puigmal. Surto de l'aparcament superior ( 2030 mts.) ja que està la barrera tancada i no es pot arribar fins a la corba on agafes la vall d'Aiguaneix 400 mts. mes amunt.
Fins passar el riu ( 2145 mts.) tinc que portar els esquis a l'esquena, en aquest punt calço esquis i sempre per les parts mes obagues pujo sense cap problema.
Al arribar a la cota 2445 mts. enlloc de pujar per la part dreta, decideixo fer una circular i pujar per la part esquerra i baixar par la dreta que es la que mes neu té.
Arribant al cim el temps empitjora, tinc que parar per posar els grampons ja que la neu està força dura i la pendent es forta, arribo al Puigmal de Llo ( 2801 mts.) amb molt mala visibilitat, unes fotos i cap a baix.
Al coll ( 2750 mts.) que separa el Puigmal de Llo del Petit Segre trec els grampons i em preparo per una gran baixada amb una neu primavera magnífica.
Molt poca gent per aquest vessant, un petit grup encara no ha arribat al coll quan jo ja començo el descens.
A veure si els propers caps de setmana tenim millor sort amb el temps ja que neu encara en tenim per unes quantes setmanes.


Desnivell: 830 mts.

Recorregut: 10, 24 Km.

Horari: 2h, 59m. 





La vall d'Aiguaneix, punt on es divideixen les rutes al Puigmal o al Puigmal de Llo.

Al fons, l'estació d'esquí de Puigmal-2600, tancada fa setmanes i amb molta neu a les parts superiors.

En aquest tram, per la pendent i la neu dura tinc que pujar amb grampons.

Al costat del cim, amb una visibilitat molt dolenta.

Puigmal de Llo ( 2801 mts.)

Vist desde l'altre vessant, coll ( 2750 mts.) entre el Puigmal de Llo i el Petit Pic del Segre.

L'estació de Font Romeu desde el coll.

Tota la baixada amb una neu magnifica que m'espera.

1 comentari:

Teresa ha dit...

Segons sembla el temps no està amb vosaltres, però, ho estarà aviat, els Déus estan esperant al fet que em recuperi de la meva "invalidesa transitòria".
Espero que us quedin molts caps de setmana per poder llegir expressions que fa temps no llegeixo com "fins a límits insospitats" o "Neu deu" o "Déu meu" .......
Molta sort en les properes sortides.