dissabte, 31 de març del 2012

Les 4 Estacions ( Masella, La Molina, Núria i Vallter 2000 ) una mica desafinada per la manca de neu

Dissabte 31-03-2012

La Masella, La Molina, Núria.

Primer de tot us vull explicar que es això de Les 4 Estacions. No es res més que enllaçar aquestes 4 estacions d'esqui per muntanya, es a dir començar al terme municipal d'Alp a La Cerdanya i acabar al terme municipal de Setcases al Ripòlles.
La setmana passada es veia tota La Cerdanya amb molta neu per sobre dels 1700 mts., tenint en compte que la cota mínina que tenia que passar era 1800 mts a La Collada de Toses, jo creia que la podria intentar per fer-la sencera i si tenia que caminar un petit tram, doncs no passava res.
Son les 6,40 del matí quan l'Irene em deixa a l'aparcament de Coma Orriola a La Masella ( 1950 mts.), hem quedat en veure'ns d'aquí a unes hores a l'aparcament dels Alabaus a La Molina.
Començo a pujar per la pista de Coma Orriola, es negre nit i la neu després d' haver passat les ratracs està molt dura, aconsegueixo arribar al Cap del Bosc ( 2150 mts.) i comença a fer-se de dia, pujo per el mateix camí del telearrastre de La Tosa i tinc que parar a posar ganivetes, uns metres mes endavant la neu encara està mes dura i al final per no jugar-me una bona caiguda, em carrego els esquis a l'esquena i pujo amb els grampons. Arribo al cim de La Tosa ( 2535 mts.), el dia es magnífic no fa gens de vent.
Començo la primera baixada del dia i baixo fins a l'estació d'esqui del Coll de Pal on torno a posar pells per remuntar tota la Torrentada del Coll de Pal fins al mateix Coll de Pal ( 2110 mts.) on giro a l'esquerra per enfilar les primeres rampes del Puigllançada, quan estic a meitat de pujada sento algú que em crida desde el Coll de Pal, qui podria ser???, el meu company Juan Carlos Vizcaíno que porta uns clients al Puigllançada, després de desitjar-me sort continuo endavant fins arribar al Puigllançada ( 2410 mts.).
Quan miro el tram que ve, s'em cau el món a terra, però quina fossa en 7 dies ( Deu Meu ), ja veig que això s'acaba aquí. En fi baixo per la pista fins arribar a l'aparcament d'Alabaus on m'espera l'Irene i l'Isabel.
No ho vull deixar tant fàcilment i decideixo anar fins a l'aparcament de l'estació francesa de Puigmal 2600 i desde aquest punt pujar el Puigmal i baixar a dormir a Núria.
Després de despedirme d'elles ( amb el cotxe van a Ribes de Freser per trobar-nos a Núria ) enfilo la pujada, tot i l'hora que es, en un petit tram tinc que posar les ganivetes ja que està força gelat.
Una mica cansat després de tota la jornada assoleixo el cim del Puigmal ( 2910 mts.), una molt bona baixada amb neu primavera em deixa al final de La Coma de l'Embut on tinc que treure esquis un petit tram, per la pista de debutants que acaba al costat del camí del Puigmal acabo el dia arribant a Núria.

Desnivell:  2065 mts.

Horari: 8h 13 m.

Sortida de Coma Orriola a La Masella ( 1950 mts. ) a les 6,45 del matí

Comença a fer-se de dia al arribar al Cap del Bosc ( 2150 mts.)

Al costat de La Tosa d'Alp ( 2535 mts.)

Tot el que em queda fins al següent cim

Arribant al Coll de Pal ( 2070 mts.)

El tram recorregut desde La Tosa fins el Puigllançada

Puigllançada ( 2410 mts.) amb La Tosa darrera

Baixada fins Els Alabaus ( 1820 mts.) i tot el recorregut fins el Puigmal, la manca de neu es evident

Puigmal, desde França. Aquí l'innivació no te res a veure amb el vessant Sud català

Rampes intermitges d'acces al Puigmal, amb La Cerdanya al fons.

Ultims 200 mts de desnivell per arribar al cim.

Desde el cim del Puigmal detall de l'itineràri d'aquest matí.

Puigmal ( 2910 mts.) amb la Vall de Noucreus i Noufonts darrera meu.

Bona baixada amb una més que bona neu primavera.

Isards fotografiats prop de La Coma de l'Embut

Diumenge 1-04-2012

Núria-Vallter 2000

El día d'avui ja es més suau que el d'ahir i va per terreny tot conegut.
Surto de Núria i enfilo les rampes direcció al Noucreus, la fossa de neu en aquest vessant es espectacular, res a veure amb la banda de Vallter on encara queda força neu.
Sense mes història arribo al Coll de Noucreus i al Pic de la Fossa de Gegant on trec pells per baixar fins al Coll de Carança .
Torno a posar pells per pujar al Pic Superior de la Vaca i vaig per tota la carena fins arribar al Pic Inferior de la Vaca on torno a treure pells per gaudir d' una gran baixada amb neu primavera per Tirapits fins arribar sota el peu del Coll de la Marrana on torno a posar pells per ultim cop i després d'arribar al Coll, bona baixada fins a l'aparcament inferior de l'estació de Vallter 2000 on dono per finalitzada aquesta travessa.
Com sempre ja m'estan esperant l'Irene i l'Isabel ( moltes gràcies per haver-me acompanyat aquest dos dies. )

En una setmana d'anticicló la neu pot desapareixa com aquell que no vol la cosa

Cim de Noucreus amb bona neu a la part superior

Desde el cim de La Fossa del Gegant vista cap a Núria i el Puigmal.

La Fossa del Gegant ( 2805 mts.)

Desde el Pic Inferior de la Vaca ( 2812 mts.) vista de la baixada fins al Coll de la Marrana

A prop del Coll de la Marrana vista cap el Pic Inferior de la Vaca

Moltes felicitats "Vivaldi",fent referència a les 4 estacions!!!!!! repte aconseguit, estava completament segura que tu ho podies fer....però, no se si ho vas notar, que et vaig enviar part de les poques forces tel·lúriques que em quedaven des de la Cambre D'Ase.
És veritat, quina fosa de neu,aquesta setmana ,nosaltres ja pengem els esquís, de pista, de pista.....
Que "monos" la parelleta d'Isards
Espero fer alguna sortida aviat, eh, eh, eh
Ens veiem

Això només ho fa un fanàtic de la muntanya, com molt bé diu la meva cunyada.
Felicitats per haver realitzat un nou repte
Santi

Paco ha dit...

Espectacular salida, para una persona con una capacidad física impresionante, ahora comprendo la buena forma de Maite teniéndote como entrenador.
Saludos
Paco

Roman ha dit...

No tinc el plaer de conèixer-te personalment,sóc company de sortides de la Teresa i miro el blog per referència seva.
És d'agrair que gent com tu posi les piulades perquè gent com jo pugui preparar-se les sortides.
Per cert aquesta última d'infart.
Una salutació cordial

Josep Mª Moyà ha dit...

Teresa: Moltes felicitats a vosaltres per la volta a Cambre D'Ase i prepara els esquis de muntanya, ahhh i la L

Santi: Moltes gràcies, això del fanatisme ja saps com va, uns amb la muntanya i altres amb la història. Molts records a la Montse.

Paco: Gracias, al final siempre es más psiquico que fisico, un saludo.

Roman: Qualsavol dia d'aquest tindrem que fer una sortida plegats i aixis ens podrem conèixer tots.

Rogelio ha dit...

Después de oír hablar tanto de ti, a nuestra compañera de fatigas , te tenemos como un referente
Si necesitas espónsor o publicidad, la tienes asegurada, porque ella lo vale.
Independientemente de las relaciones públicas, te tenemos que felicitar por todas las aventuras que has protagonizado en tu blog, una vida apasionada en este mundo.
Espero poder conocerte personalmente algún día.
Rogelio

Ja pensaves que m’havia oblidat eh!!!
Moltes Felicitats!!
Tot i que al principi no pintava gaire bé, no és per dir res però oh deu meu, adéu neu... al final has aconseguit assolir les quatre estacions.
Per cert com m'agraden els noms dels pics, dels colls...jejeje
Bon final de setmana i ens veiem.