dissabte, 5 de març del 2011

Cap de la Serrera ( 2724 mts.) per la Vall de Ransol

Color lila: itinerari de pujada. Color Blau: itinerari de baixada

La Vall de Ransol es una de les ultimes que queden al Principat d'Andorra sense la massificació de gent i grans edificis com pot passar per exemple al Pas de la Casa.
Per accedir has d'anar direcció al Port d'Envalira i 1 Km. abans d'arribar al Tarter hi ha una desviació a mà esquerra cap al poble de Ransol ( 1715 mts.).
Després de creuar el poble hi ha una carretera a mà dreta que remunta la Coma de Ransol, fins on hagi arribat la maquina llevaneus podrem arribar amb el cotxe.
Surto de la cota 1880 mts. seguint una pista molt marcada per les màquines ratrac del Hotel-Refugi La Coma.
Quan s'acaba la pista girem a mà esquerra i per pujar agafo el marge dret del riu dels Meners fins arribar als Clots de la LLosa ( 2200 mts.), en aquest punt torno a creuar el riu, giro cap a l'oest per una forta rampa fins arribar a una zona de replans on hi ha l'estany de Ransol ( 2440 mts.). Segueixo fins arribar a una mena de petit refugi de pedres amb molt mal estat on deixo els esquis ja que en aquesta part ha ventat i no hi ha massa neu, pujo els últims metres fins arribar al Cap de la Serrera ( 2724 mts.).
Decideixo no seguir fins al Pic de la Serrera ( 2912 mts.) ja que s'ha fet tard i la neu esta gelada, en canvi cap a baix ja ha transformat i penso que la trobaré amb bones condicions.
Trec les pells, m'apreto les botes i ufffff. Quina baixada, quina neu, la millor de llarg de la temporada excepte als Alps al mes de Gener.
Baixo directe per uns tubs força drets, disfruto molt i molt de la baixada i en pocs minuts estic al cotxe, em queda pendent La Serrera però això serà un altre dia.

Horari: 2h.55m.

Calço esquis just al costat del cotxe, un privilegi

Al començament de la pista

Les traces de baixada per el torrent dels Meners

A l'esquerra el Cap de la Serrera ( 2724 mts.)

Traces de pujada

Petit refugi a prop del cim amb el Serrera al fons

Desde el cim del Cap de la Serrera vista cap a la Vall de Ransol

Cap de la Serrera ( 2724 mts.)

Pic de la Serrera ( 2912 mts.)

Per fi aquest hivern bona neu per disfrutar baixant

Me n'alegro MOLT de què per fi trobessis les condicions adequades i que gaudissis de la sortida.
Demà et passaré unes IMPRESSIONANTS fotografies de gent baixant pel Coll de Teso.
La nostra sortida va ser de pel·lícula......

Teresa

Gerardo ha dit...

Vaya. Josep Maria, nieve a manta, muy bien.... hice esta ruta en noviembre, con mucha menos nieve, desde luego.... por lo que veo, no se podía llegar en cohe hasta el fondo de la carretera de Ransol, ¿no? Un abrazo.

Josep Mª Moyà ha dit...

Impressinants les fotografies Teresa,i felicitats per la sortida.

No Gerardo, no es podia arribar al fons de la pista, ah. i també moltes felicitats a la Mati, al Pep i a tú per el cap de setmana per els Pics d'Engorgs.