dijous, 12 d’agost del 2010

Mongolia 3º part

6-8-2010

Avui fem l'etapa entre els pobles d' Altai i Khovd, son 425 km. per una pista irregular. De vegades ràpida, de vegades molt lenta. Hem estat 9h. de viatge , fent una parada per dinar al petit poble de Darvi.
Khovd es el poble més important de la regió oest de Mongolia amb 31.000 habitants i situada a 1406 mts. d'alçada. En aquest indret els mosquits ja es comencen a deixar veure i gràcies als repelents ens lliurem de unes bones picades.Durant la nit torna a caure una forta tempesta acompanyada de llamps i trons.

7-8-2010

Sortim de bon matí de Khovd seguint la pista que ens portaria al poble de Bayan-Ölgii, aproximadament sobre la meitat del recorregut ( 140 km. ) ens desviem cap al nord oest per trobar el millor lloc per establir el camp base.
Finalment després de donar moltes voltes decidim muntar el camp al costat de uns nómades. Aquesta gent molt amables son vinguts del pais vei del Khazajstan, durant la temporada d'estiu s'instal-len amb els seus ger a les parts superiors de les valls on hi han les millors pastures.
Muntem el camp sobre un camp de gespa al marge esquerra del riu a 2550 mts d'alçada. Passem la resta de la tarda al sol i intentant comunicar-nos amb la gent d'aquí.

8-8-2010

Son les 6 30h. del matí quan deixo el camp, tot esta en un perfecte silenci. Amb costa quasi una hora poger creuar el riu ja que encara que sigui al matí baixa amb bastanta força. Finalment quan ho aconsegeuixo començo a guanyar alçada per una pendent d'herba que fa la pujada molt agradable. Vaig trobant algunes fites però es veu que la gent no es mata per vindre aquest indrets ja que quan entri a la glacera no trobare cap traça fins al cim.
Quan arribo a la cota 3700, al costat de unes roques calço grampons i piolet , i començo a caminar per la glacera.La pujada es molt directa i per una pendent de 40º arribo a l'aresta cimera. A partir d'aquest punt es el tram pitjor del dia ja que els ultims 125 mts. de desnivell es un tram quasi planer i ple d'esquerdes, que em costara quasi 1h. arriba al cim.
Finalment a les 11h.45m. arribo al Tsambagarav Uul ( 4202 mts. ) tercer cim mes alt de Mongolia, ràpidament començo la baixada ja que han entrat molts núvols i la visibilitat es dolenta, a 3900 mts. el dia es torna a obrir i continuo sense cap problema la baixada fins al camp base.

Desnivell: 1710 mts
Horari: 8h 10 m.

Diuen que el temps es or , dons desmuntem el camp per anar a dormir a Khovd ja que comença a ploure i la previsió per el dia següent es dolenta.

9,10,11 - 8 -2010

Reduim en un dia la jornada fins Ulaan baatar i en lloc dels 4 previstos els fem en tres.A la capital estarem dos dies de descans visitant diferents coses de la ciutat i després marxem 5 dies al desert del Gobi, ja us explicarem.

Mapa de Mongolia amb el recorregut realitzat aquest dies

Ovoo ( Fites grans de pedra , portadora de bona sort per els budistes )
Khovd ( principal ciutat del oest de Mongolia )

Interior del ger nómada ( al costat varem establir el camp base )
Tsambagarav Uul 4202 mts.

Camp base
Yaks pasturant per l'estepa mongola
Tsambagarav Uul ( desde el camp base a cim: 1700 mts desnivell)
A punt d'arribar a la cota 3700 mts. on calço els grampons
Vista cap al campament base

Tavan Bogd 4374 mts ( el cim mes alt de Mongolia )
Al mig de la glacera del Tsambagarav

Cim del Tsambagarav Uul 4202 mts. ( tercer cim de Mongolia )

Baixant del cim amb mal temps

Part inferior de la glacera

Flor d' edelweiss ( flor de les neus )
Camells entre Altai i Bayankhongor

JOAN MOYA ha dit...

Enguany estem molt contents de que aneu fent aquest resums i aneu enviant fotos , encara que en un missatge anterior jaos vaig dir que teniu que sortir mes vosaltres.
En fí , SALUT i endevant.
El tete Joan

JOAN MOYA ha dit...

NOI !! estic amb els teus pares veient les vostres aventures. El papa diu que ja ha anat al Aeroport per veure el lloc de recollida. Apa donçs ... SALUT !! i endevant.