dissabte, 30 de gener del 2010

Puig del Pla de Bernat ( 2436 mts.)

Divendres a la nit parlant per telèfon amb el Xavi i després de mirar tota la previsió metereológica ens sembla que la millor opció d'aquesta setmana es anar cap a la zona del Conflent, 2 km. després de passar el poble de Formiguères agafem una desviació a mà esquerra que ens porta al poble de Fontrabiose. S' ha de seguir la pista que passa per davant de les coves de Fontrabiose , la llevaneus ha passat uns 2.7 km. aprox. deixem el cotxe al punt que s' donat la volta.
Sortim amb els esquis als peus ( 1730 mts.) fem una petita baixada fins enllaçar amb el camí del poble( 1701 mts.) , seguim la pista fins que s' acaba ( 1919 mts.), aquí seguim entre mig del bosc fins a sortir a un clar on ens sembla veure el cim al fons, s' ha de dir que el dia es fred i molt ventós.Pugem molts tapats ja que el vent cada cop es més fort i sota el que creiem que es el cim deixem els esquis i per una canal fàcil arribem al cim però " SORPRESA", no es el cim, el veiem una mica al sud-oest nostre. Decidim baixar a buscar els esquis ja que es veu continuïtat.
Al tornar a pujar al cim posem pells i com podem creuem tota la part de bosc espès que hi ha aquí dalt.Quan ja sortim i estem sota el Puig del Pla de Bernat, el temps canvia ràpidament i comença a nevar amb força. Decidim entre els 4 sense cap discussió donar la volta i tornar per el mateix lloc que hem pujat.
Aquí be la part extraordinària del dia, al sortir del cim uns 200mts drets S2-S3 amb una neu pols seca que ens fa gaudir d' allò més.
El camí continua pel mateix lloc de pujada baixant entre arbres amb aquesta meravella de neu,creiem que això d' avui ha estat un regal.
Arribem cridant de satisfacció a la cota 1700 on tornem a posar pells per pujar fins al cotxe.

Rosa S, Guillem; Xavier M., Josep Mª M.

Desnivell:830 mts.

Horari: 4h.55m.

Llàstima ¡¡¡¡¡ si ho arribo a saber et truco .... estàvem gairebé al costat, si és veritat feia molt de vent i fred i a les 3 de la tarda ens va començar a nevar moltíssim. Però, gaudim del dia, a més en arribar a Plateau de la Calme, uns francesos ens van convidar a un "poncche" de vi calent, que ens va fer reposar forces i baixar amb menys temps del previst.