diumenge, 15 de setembre del 2024

Gavà- Begues- Olesa de Bonesvalls- Vallcarca- Gavà.

Itinerari marcat amb el Hammerhead Karo II.

Avui amb l'Hugo ja hem hagut d'endarrerir una mica l'hora de sortida per falta de llum a les set. El dia ja es va escurçant a poc a poc. Sortim de Gavà i anem a buscar la pista que ens puja fins a Can Bori (128 mts.), continuem per la mateixa pista fins a arribar al Parc de Gavà on agafem la carretera per pujar fins a Begues.
Un cop a dalt, ens abriguem una mica per què ja han baixat les temperatures i tram molt ràpid fins a Olesa de Bonesvalls, en aquest sentit de la marxa, la carretera tota l'estona va cap a baix. Un centenar de metres després de travessar el rètol de la població, deixem la carretera principal i agafem a mà esquerra una pista en bones condicions.
De l'última vegada que havia passat per aquí, m'he adonat que han posat més gravilla a terra i això fa que en algun petit tram et dona una mica més de desconfiança. Són uns quatre kilòmetres amb una mitjana del 3,5%.
Un cop a dalt, baixada forta fins a arribar a la carretera que comunica Olivella amb el Palau Novella. Poc abans d'entrar a la urbanització agafem la pista que ens porta fins a la Collada de Vallgrassa (323 mts.) on aprofitem per menjar i beure una mica, des de casa fins aquí hem vingut directes.
Iniciem la baixada amb alguna petita pujada fins a arribar al Collet (298 mts.), és un coll amb unes vistes magnífiques, baixem per la pista formigonada fins a Campdesàns i a partir d'aquí baixada ràpida fins a Vallcarca on passem pel costat de la seva platja.
Agafem les Costes de Garraf per tornar cap a casa, no hi ha massa trànsit i es circula força bé, coronem el Pas de la Maladona, baixada fins a Garraf i sense adonar-nos entrem al passeig Marítim de Castelldefels. En quant podem (a l'alçada del Robert's) deixem el passeig marítim i agafem l'Autovia de Castelldefels fins a Gavà mar on viu l'Hugo, l'acompanyo fins a casa seva i jo continuo una mica més. Vaig cap a la T1 i T2 on hi han carrils bici i es pot circular amb tranquil·litat, la qüestió és fer uns quants kilòmetres més.

Arribant a Can Bori (128 mts.)

La Desfeta (524 mts.)

Castell de l'Eramprunyà.

Avui la fresca ja es deixa sentir a l'arribar a Begues.

Entrant a Olesa de Bonesvalls, aquí deixem la carretera principal i agafem pista.

En general, està força bé la pista, tot i que hi han posat massa gravilla.

Entrant al Parc Natural del Garraf.

Hugo, quin canvi has fet amb aquesta gravel!!!

Molt poca gent per aquesta pista que comunica Olesa de Bonesvalls amb el Palau Novella.

Des d'Olesa són quatre kilòmetres amb una mitjana del 3,5%.

Ja veiem el Palau Novella, a la dreta es pot veure el Monestir Budista.

Sortim a la carretera que ve d'Olivella.

Arribant a la Collada de Vallgrassa (323 mts.)

L'Hugo arribant a la mateixa Collada.

Selfie a la Collada de Vallgrassa (323 mts.) on hem parat cinc minuts per menjar una mica.

Des del Collet (298 mts.) vista cap a Campdàsens.

Campdàsens.

A Vallcarca agafem les Costes del Garraf per tornar cap a casa.