diumenge, 10 de març del 2024

Puigllançada (2409 mts.) des de l'aparcament dels Alabaus.

Itinerari marcat amb el rellotge Suunto Vertical.

Veient el mal temps i les fortes nevades del dissabte, decidim sortir diumenge, la idea inicial era pujar amb la Irene, però el divendres nit el Juan Carlos em diu que amb el Gabi pujaran diumenge, però després es quedaran a Puigcerdà per esquiar el dilluns.
Així, pugem en dos cotxes. Quedem a la Poble de Lillet, el pla és pujar a l'aparcament dels Alabaus i pujar al Puigllançada (2409 mts.), posteriorment ja veurem dependrem del temps i la visibilitat. Sortim tots tres de l'aparcament dels Alabaus (1830 mts.) i fem una diagonal a l'esquerra de l'estació on ja trobem unes bones traces que fent unes ziga-zagues força suaus ens van pujant cap a dalt de l'estació.
A partir de la cota 2200, el vent comença a bufar amb ganes i ens hem d'aturar per posar els gore-tex, uns cent metres per sota del cim ens trobem al gran Xavi Saleta, del blog Aires de Muntanyes, l'últim dia que ens vàrem trobar va ser al Forat d'Aigualluts després de baixar de l'Aneto amb esquís. Fem petar uns minuts la xerrada, fins que el vent fa que ens acomiadem amb una forta abraçada, fins a la pròxima Xavi.
Arribem al cim del Puigllançada (2409 mts.) on el vent és fort i la visibilitat molt dolenta, la primera idea que teníem de baixar cap al Coll de Pal, la descartem.
Decidim baixar cap al sud a anar a buscar el Torrent de l'Euga Blanca, però quan portem uns metres baixant ens adonem que no està massa bé i es veuen algunes pedres, fem una diagonal a la nostra esquerre i baixem per una pala ampla, entrem al Torrent de la Geperuda i aquí la neu tampoc està en condicions, està molt pesada i comença a encrostar-se. Baixem fins a cota 1995 on posem pells i tornem a pujar, però per l'altre vessant.
A l'arribar a la cota  2260 ja podem treure les pells i ara si, amb una neu magnífica fem els quasi cinc-cents metres fins a l'aparcament. Bona matinal, llàstima de la neu de la primera baixada.

A l'arribar a Castellar de n'Hug, ja podem veure com està la carretera.

Un bon gruix de neu ha caigut en aquesta part del Pirineu Oriental.

A l'aparcament d'Alabaus, l'estació està tancada en aquest sector.

La Irene m'ha acompanyat avui, al quedar-se a Puigcerdà avui el Juan Carlos i el Gabi.

Tots tres a punt d'iniciar la sortida als Alabaus (1830 mts.)

El sol aquí baix llueix magníficament, a dalt serà una altra cosa.

Bona traça tenim oberta en el dia d'avui.

El Juan Carlos en plena forma després d'estar guiant a l'Aconcagua aquests darrers mesos.

La muntanya està avui que fa goig amb tanta neu.

El Juan Carlos i el Gabi a meitat de pujada.

Quan sortim del bosc, la cosa ja canvia i la neu està molt més ventada.

El vent comença a bufar amb ganes.

Tot i semblar que ja estem al cim, encara queda una estona per assolir el Puigllançada.

Quan estem ben a prop del cim, ens trobem al gran Xavi Saleta del blog  Aire de Muntanyes.

Al cim del Puigllançada (2409 mts.) amb el Juan Carlos i el Gabi.

La segona pujada del dia.