diumenge, 4 de desembre del 2022

Llobera (2226 mts.), Alto del Corralejo (2277 mts.), Cerro de San Juan (2283 mts.), Moncayo (2314 mts.), Peña Negrilla (2118 mts.) i Peña Negrilla Norte (2078 mts.) des de l'Aparcament d'Haya Seca (1575 mts.)

Ja fa força temps que la Teresa estava interessada a pujar al Moncayo (2314 mts.), cim més alt del Sistema Ibèric i també de la província de Zaragoza i Soria. Aprofitant que jo tampoc havia pujat mai, hem decidit anar-hi plegats aquest Pont de la Puríssima.
Hem volgut fer una circular per mirar de fer els sis cims de més de dos mil metres de la zona, ens ha faltat l'Alto de la Majada Alta (2008 mts.) que ens quedava fora del nostre recorregut, tot i no haver entrat a l'hivern, avui ha estat un dia de ple hivern amb molt fred i vent, sensació tèrmica de -14ºC.
Avui per arribar a l'aparcament d'Haya Seca (1575 mts.) la pista està nevada i per les traces dels que ens han precedit veiem que a alguna persona li ha patinat el cotxe en alguna corba de la pujada.
Després d'equipar-nos pel fred i el vent, sortim de l'aparcament d'Haya Seca (1575 mts.) amb una temperatura de -3ºC, seguim la pista prohibida als cotxes no autoritzats fins a l'alberg i restaurant del Moncayo (1620 mts.). En aquest punt agafem el GR-90 un camí molt ben marcat amb lleugeres pujades i baixades fins a arribar al Collado Bellido (1856 mts.), aprofitem l'arribada a aquest coll per beure i menjar una mica.
Deixem el GR-90 i per un corriol orientat a l'oest iniciem la pujada al Llobera, a mesura que anem pujant ja comencem a trobar més neu. Passem una petita construcció de pedra (2090 mts.) i enfilem l'última pujada que ens deixarà al mateix cim del Llobera (2226 mts.), el vent és intens i la sensació de fred es deixa notar.
Fem les fotos de pressa i iniciem la baixada fins al Collado de Morcas (2139 mts.), just en aquest punt comencem a pujar un altre cop, deixem el camí principal i ens desviem a la dreta per assolir el segon cim del dia, Alto del Corralejo (2277 mts.). Continuem per la carena ventada i arribem al Cerro de San Juan (2283 mts.) amb una visió del Moncayo espectacular.
Tornem a baixar al Collado del Alto de la Piedras (2250 mts.) i pugem als últims metres fins al cim del Moncayo (2314 mts.) on coincidim amb gent que ha pujat per la via normal (quasi no hem trobat a ningú més en tot el recorregut). El vent segueix molt fort i fred, fem les fotos i iniciem la baixada pel vessant oest fins al mateix Collado de Castillo (1952 mts.) on aquí si que el vent no és tan intens, això ens permet fer una parada (des del Collado Bellido que no havíem parat) per menjar i beure una mica.
Continuem amb la pujada al penúltim cim del dia, anem seguint les poques fites que hi han, finalment assolim el cim de la Peña Negrilla (2118 mts.), el temps està canviant a pitjor, en aquest moment ja no veiem ni el Moncayo, un parell de fotos i baixada cap a l'últim cim. El vent per aquesta carena és molt fort, per parlar entre nosaltres hem de girar-nos, si no és impossible escoltar res.
En ple vendaval arribem al Peña Negrila Norte (2078 mts.) les fotos de rigor i continuem, el track el tenia dibuixat tornant a pujar al Peña Negrilla i baixar al Collado Castillo per continuar baixant fins a l'Haya Seca. Poc després de la Peña Negrilla Norte veiem una altra construcció de pedres i decidim baixar directes entre matolls, neu i roques al fons de la vall on després d'una bona estona veiem el camí que baixa del Collado Castillo.
Ens confiem al veure aquest camí tan ben marcat amb moltes fites, en un moment que consulto el GPS me'n adono que hem baixat molt (1690 mts.), la nostra desviació estava a la cota (1835 mts.), per tant, comencem a fer un franqueig ascendent fins a tornar a agafar el camí correcte (1840 mts.), ara si, ja només es queda continuar per aquest camí fins al mateix aparcament d'Haya Seca on arribem amb les últimes llums del dia, ara el termòmetre del cotxe assenyala -2ºC, avui hem estat tot el dia dins del congelador, visca la conservació natural..........
Magnífica sortida d'alta muntanya en unes condicions hivernals, moltes felicitats Teresa un cop més per aguantar tan bé els cinc cims, ah perdó sis cims.

Mar de núvols des de l'aparcament d'Haya Seca (1575 mts.)

Pista que surt de l'aparcament i va direcció a l'Alberg del Moncayo.

Santuari del Moncayo (1620 mts.) on hi ha un restaurant i un alberg.

Desviació a la dreta per pujar al Moncayo per la normal, nosaltres a l'esquerra cap al Coll Bellido.

Al fons podem veure l'Alto del Corralejo (2277 mts.) serà el nostre segon dos mil avui.

Camí a l'ombra direcció al coll.

Collado Bellido (1856 mts.)

Al fons podem veure el Collado Bellido.

Hem deixat el GR-90 al Collado Bellido, anem guanyant metres cap al Llobera.

El mar de núvols continua per sota nostra.

Una mica més amunt, petita cabana de pedres.

Al fons podem veure l'última pujada al primer dosmil de la jornada.

Arribant al primer cim del dia.

Vinga Teresa que el Llobera ja és nostre.

Llobera (2226 mts.) el primer dos mil de la jornada.

Des del mateix cim podem veure a la dreta, el segon cim del dia.

Mirant cap al vessant d'Haya Seca i Tarazona.

Arribant a l'Alto del Corralejo (2277 mts.)

Segon cim del dia, al fons a la dreta ja veiem el Moncayo (2314 mts.)

Ens anem apropant, però abans hem de fer el tercer cim de la jornada.

Mirada enrere per veure els dos cims assolits fins aquest moment.

Arribant al tercer cim amb el Moncayo (2314 mts.) al fons.

Cerro de San Juan (2283 mts.)

Des del Cerro de Sant Joan baixem uns metres fins a un fals coll, última pujada al Moncayo.

Moncayo (2314 mts.) cim més alt de la província de Zaragoza i Soria.

La Teresa al cim del Moncayo (2314 mts.)

Baixada des del Moncayo cap a l'oest direcció al Collado de Castillo (1952 mts.)

Collado de Castillo (1952 mts.) a la part inferior, els dos últims cims i la baixada directa.

Arribant al cinquè cim del dia.

El temps està canviant, el Moncayo ja ni es veu.

Nom del cim marcat a una pedra.

Al Peña Negrilla (2118 mts.), el vent i el fred és intens.

La continuació cap a l'últim cim del dia.

Mirada enrere per veure la Peña Negrilla, d'on venim nosaltres.

Peña Negrilla Norte (2078 mts.) sisè i últim cim de la jornada freda i ventosa.

La Teresa baixant directes des de l'últim cim.

Un cop al fons de la vall, hem de tornar a pujar. Últims raigs de sol al cim del Moncayo.

Un altre objectiu aconseguit sense problemes, Dilluns va haver-hi morts en la zona D.E.P.
He vist que has fet al·lusió al fet que vaig estar tot el temps pensant que portava 5 cims quan realment eren 6!!!!