dimarts, 24 d’agost del 2021

Gavà- Port del Ratpenat (593 mts.)- Platja de Gavà.

Un dels ports més durs (falta quilometratge) el tenim a tocar de casa, és la Pujada al Ratpenat. He pujat infinitat de  vegades amb el cotxe per anar a escalar a Pic Martell o Penya Ginesta. Recordo encara quan era un nen i començava a escalar, fins i tot vaig pujar caminant des de l'estació de tren de Castelldefels. Però mai m'havia proposat de pujar-ho en bicicleta, amb l'entrenament que porto aquests dies, crec que era el moment de provar-ho i aquest és el resultat.
Surto de Gavà al finalitzar la tarda, segueixo la carretera antiga cap a Castelldefels i després de travessar tot aquest poble, agafo la C-246 fins a l'inici de la pujada a les Costes de Garraf. Estic a cota 0, giro a la dreta i arribo a la urbanització del Ratpenat, just en aquest punt comença la forta pujada.
El primer kilòmetre té un percentatge mitjà del 8,5% amb rampes del 13%, just quan deixo les últimes cases a l'esquerra tinc el primer mur del 13%, arribo al rètol d'entrada al Parc Natural del Garraf, on hi ha un petit descans (8 metres) i començo el segon kilòmetre amb 11%, 18% i 20% consecutius que et deixen les cames a to, aquest segon kilòmetre té una mitjana del 12,4%, mai havia fet un kilòmetre tan dur com aquest.
Entro al tercer kilòmetre amb un gir de dretes i ja puc veure la rampa que em porta a l'aparcament del Pic del Martell, 23%, brutal aquest tram, però quina cosa més dreta. Finalment un cop passat l'aparcament el percentatge decreix al 18%, i es nota, tot i ser dur és més humà.
Arribo al final d'aquesta primera pujada, just a la cruïlla amb el Canàpolis (Parc de gossos), un petit tram planer i tornar a pujar. Passo pel costat de l'oficina del Parc a La Pleta, i uns metres més endavant, començo el quart kilòmetre amb una rampa inicial del 14% i continua amb 19% per acabar al Pla de Querol (470 mts.) on hi ha un petit tram planer, mitjana d'aquests quatre kilòmetres al 10%.
Aquí m'espera la Irene, perquè hi ha una barrera i no es pot continuar amb el cotxe, deixo la carretera principal cap al Palau Novella i segueixo per la carretera del repetidor. Aquest tram és més suau amb pendent mitjà del 6%, però hi ha una última sorpresa: els últims 350 metres tenen un percentatge del 20%, arribo a dalt mort.
Ja s'està fent fosc quan començo la baixada, la qual serà molt tranquil·la, perquè pujant no he pogut fer cap foto (prou feina tenia per pujar) i aprofito la baixada per documentar aquesta pujada. Acabem la nit fent un bany a la platja.
Pujada duríssima, que si en lloc de tenir 6,2 kilòmetres en tingues 12 amb aquests percentatges, seria un dels ports durs del país i un clàssic de totes les voltes ciclistes.

A l'arribar a Les Botigues de Sitges i abans d'iniciar la pujada a Les Costes, gir a la dreta.

Altimetria del Port del Ratpenat.

Inici de la pujada.

Primer tram dur, 13%.

Mirada enrere per veure el que he pujat.

La Platja de Castelldefels.

Entro al Parc Natural del Garraf amb percentatges de l'11%.

Primera rampa del 20%.

El que he pujat.

Una altra corba que deixo enrere, quina manera de pujar.......

Port Ginesta cada cop més avall.

Encara que no ho sembli, tram del 23%, al fons Penya Ginesta.

Rampa del 23% vista des de dalt.

Arribant al primer descans, kilòmetre 3, 2.

Passant per l'oficina del Parc a La Pleta.

Tram del 10%, això sembla suau.

Al fons ja puc veure un altre tram al 19%.

Pujant el tram del 19%, passat La Pleta.

Hi ha trams que he de pujar fent ziga-zagues.

Fins aquí pot arribar la Irene amb el cotxe, jo continuo fins a dalt.

Últim tram, per morir-se, 20%.

Darrer esforç......

Mirada enrere per veure l'últim tram.

Al Puig Ginebró (593 mts.)

Baixo la carretera del repetidor, em retrobo amb la Irene.