dissabte, 19 de juny del 2021

Circular a Vidreres amb la Gravel.

Altimetria del dia d'avui, etapa trencacames, puja-baixa tota l'estona.

No hi ha manera de poder sortir al Pirineu a fer muntanya, la idea d'avui era sortir a fer una ruta llarga i necessitàvem que el temps fos estable tota la jornada, i avui no era així, al matí el temps s'aguantava però a partir del migdia pluges amb tempesta. Ho deixem per un altre dia i van ............
On el temps sembla que sí que aguanta és a la comarca del Gironès i La Selva, per tant avui farem una circular amb la gravel, agafarem com a punt de sortida i arribada el poble de Vidreres.
Passades les vuit del matí ja estem circulant pels carrers de Vidreres, tota aquesta primera part (fins a arribar a Girona) serà en direcció nord-est, només sortir del poble agafem una pista que ens portarà fins a Caldes de Malavella. A l'arribar al kilòmetre quinze, hem de travessar la carretera de Caldes a Cassà, en un lateral de la carretera veiem una bicicleta pintada de blanc, a tall d'escultura, és en memòria de Vicenç Borrell que a l'edat de vuitanta-tres anys va morir al ser atropellat per un cotxe en aquesta cruïlla i aquest és l'homenatge que li van fer.
Continuem fins a arribar a Sant Andreu Salou on agafem a l'esquerra, passem al costat del PGA Catalunya Resort i entrem a Vilobí d'Onyar. Des de fa una estona el sol s'ha menjat als núvols i comença a fer calor, passem Vilablareix i arribem per on baixa el riu Ter, no ens ho pensem dos cops, busquem un lloc on poder deixar les bicis i poder entrar amb facilitat al riu, ens refresquem una estona, principalment peus, cames i cap, no volem mullar el culotte. Ens tornem a vestir i continuem fins a Girona, la travessem per la seva part oest i agafem el Cami Ral (antic camí a Amer) i durant una bona estona anem seguint el curs del Ter.
Travessem el riu pel pont que hi ha al poble de Bonmatí i agafem la pista que en constant pujada ens deixa al poble de Sant Martí Sapresa, aleshores la pista comença a baixar al costat del Bosc d'en Riera, però després d'una baixada comença una pujada i al contrari. Tots aquests kilòmetres finals serà així.
Travessem la GI-555 direcció a Les Mallorquines i continuem per pista fins a Sils on agafem la G-63 que ens deixa a Vidreres punt d'inici i final de la sortida d'avui. Una gran volta, per un terreny ideal per gaudir amb tota la seva essència de les bicicletes gravel, amb més de seixanta kilòmetres per pista i sense haver de fer cap reset.

Només sortir de Vidreres ja agafem pista de terra que ens portarà a Caldes de Malavella.

De moment els núvols tapen el sol i no fa massa calor.

Vaig a travessar la carretera entre Llagostera i Caldes de Malavella seguint la Ruta Termal.

Bones pistes per circular amb la gravel.

A poc a poc ens anem apropant a Girona, estem al costat del poble de Salitja.

Aquest tram de pista ens portarà fins a Aiguaviva.

Després de passar amb molt de compte el pas a nivell sense barreres, contemplant el paisatge.

Dura rampa, això serà la constant del dia. Sense haver-hi cap pujada llarga, etapa trencacames.

Passem Vilablareix, el sol cada cop escalfa més.

En mig de la calorada apareix el Ter.

Busquem un tram tranquil on puguem entrar amb facilitat a l'aigua.

I a refrescar-nos una estona, l'aigua està força freda, però quin gust.

Les bicis al mateix temps, descansant a l'ombra.

Després del bany, ens tornem a vestir i preparats pels següents cinquanta-set kilòmetres.

Com hem comentat abans, tot són pujades i baixades.

Anem a buscar el poble de Constantints.

Entrem al poble de Bonmatí a la comarca de La Selva.

Ben a prop de Les Mallorquines, al costat de Sils.

Comencen a caure quatre gotes (de fang), però la temperatura ha baixat una mica.

Agafem la C-63 que ens deixa a Vidreres, punt de sortida i arribada de la sortida d'avui.

Final a la sortida d'avui, a veure si trobem un lloc per menjar a Vidreres, ens ho hem guanyat.

Un puja i baixa constant, per sort ens vam poder recuperar amb un bon "remull" de peus i cames, per cert va ser un molt bon reset!!!!!!!