dissabte, 8 de febrer del 2020

Puig de la Llosa (2504 mts.), Roques Blanques (2456 mts.), Roc Colom (2507 mts.) des de Vallter 2000.

Itinerari marcat amb el rellotge Shuunto Traverse.

Aquesta sortida d'avui la dediquem a la Rosa, mare de la Teresa que ens va deixar el passat diumenge 2 de febrer a l'edat de noranta-tres anys (D.E.P.)
Ja feia uns dies que havíem planejat fer una circular de dos dies amb nit a Mantet però com s'ha desenvolupat la setmana ho hem deixat per una altra ocasió. La Teresa no tenia la motivació per sortir però finalment s'ha animat i ha decidit fer una sortida d'esquí de muntanya que l'ajudarà a desconnectar.
La idea inicial és anar a Mantet per la Portella de Mantet i tornar pel mateix lloc en el mateix dia, nosaltres la circular de dos dies l'allarguem molt més anant cap al cim de la Serra Gallinera, Coll de Pal i Mantet el primer dia. A l'arribar a la Portella de Mantet (2412 mts.) traiem pells i inicio la baixada, quan porto uns quants girs ja puc veure quina serà la dinàmica en aquesta primera part del dia, neu dura, gelada. Aviso a la Teresa que no baixi i que m'esperi a dalt de la Portella, m'he de posar els grampons per tornar a pujar perquè la neu està gelada.
Un cop a dalt de la Portella de Mantet decidim que fer, la idea està clara tirar cap al sud que el sol estovi la neu. Agafem a la dreta de la Portella de Mantet en sentit ascendent (sud) i fem un puja i baixa fins a arribar al primer cim del dia, Puig de Coma Ermada (2496 mts.), sense treure pells seguim pel llom i ràpidament assolim el segon cim del dia: Puig de la Llosa (2504 mts.), continuem i en 20 minuts ja estem al tercer cim, el Roques Blanques (2456 mts.) punt on aprofitem per fer una parada, la veritat és que al sol s'està molt bé i el dia és magnífic sense ni gota de vent, cosa molt estranya en aquesta part del Pirineu.
Baixem fins a un fals coll (2380 mts.) on iniciem la pujada suau al Roc Colom (2507 mts.), els altres tres cims que hem fet abans no hi havia ningú però aquí sí que coincidim amb força gent. El primer que veiem és la cara sud d'aquest cim i fins a arribar al peu del Costabona (2465 mts.) amb una neu primavera excel·lent. Li comento a la Teresa si té ganes de continuar, la resposta és afirmativa, quin encert.......
Iniciem la baixada des del mateix cim del Roc Colom (2507 mts.) amb una neu primavera com ens imaginàvem magnífica, on cada gir és una alegria, on cada gir és un crit, on cada gir és ...... Arribem fins a la cota 2190 on el torrent del riu Tech comença a no ser esquiable i el travessem abans que sigui massa tard i no podem fer-ho.
Tornem a posar pells i iniciem la pujada just a l'altre vessant de la baixada, la pujada és molt amable sense grans desnivells i la neu està dura però les pells agafen molt bé i és puja força de pressa. 1 hora i 25 minuts després de deixar el cim, tornem a estar per segona vegada en el dia d'avui, s'ha girat una mica de vent, cosa que ens fa anar ràpidament amb la transició. Iniciem la baixada pel vessant contrari i en lloc de parar a la cota 2390 per tornar al cotxe, seguim baixant fins a arribar a la cota 2180 seguint el marge del riu Rivière de Mantet. Tornem a posar pells per última vegada en el dia d'avui i iniciem la pujada, passarem per sota de tots els cims que hem fet aquest matí.
Després de fer un puja-baixa una mica cansat arribem a les Roques de la Portella (2437 mts.) just al damunt de la Portella de Mantet on traiem pells per iniciar l'última baixada del dia. Baixem fins a la Portella de Mantet i continuem per l'aparcament on tenim el cotxe, la baixada aquí no és cap meravella a causa de la quantitat de traces que hi ha per tot arreu, l'aventatge és que al ser cara oest li ha tocat el sol i la neu s'ha estovat una mica per permetre un descens en condicions òptimes.
Molts ànims Teresa que la vida continua, sempre endavant mai enrere.

Sortim de l'aparcament superior de Vallter 2000 (2150 mts.)

Pugem direcció a la Portella de Mantet, al fons el Gra de Fajol Petit i Gran.

Pic de la Dona (2702 mts.)

Bastiments (2881 mts.)

Al fons ja es pot veure el cim del Puig de la Llosa (2504 mts.)

Boires per sota el Puig de les Agudes (1974 mts.)

Gra de Fajol Gran (2714 mts.) amb el refugi d'Ulldeter a la part inferior.

Amb el zoom es veu millor el refugi d'Ulldeter.

Des del cim del Puig de La Llosa (2504 mts.) al Digali Bon dia al Joan.

Al cim del Puig de la LLosa (2504 mts.)

Al fons a l'esquerra el Puig de la LLosa, ara baixant del Roques Blanques (2456 mts.)

Direcció al Roc Colom.

Al peu del Roc Colom (2380 mts.)

Rètol al mateix cim.

Al cim del Roc Colom (2507 mts.)

Panoràmica del Pirineu Oriental.

Al fons el Peric i Petit Peric a la comarca del Capcir.

El Costabona (2465 mts.), i punt fins on baixem esquiant per la seva cara sud.

Baixant per la cara sud del Roc Colom (2507 mts.)

Les nostres traces en aquesta primera part del descens.

Neu primavera excel·lent en aquest descens.

A poc a poc iniciem la pujada per segona vegada al Roc Colom.

A la dreta podem veure les nostres traces de baixada.

Una neu perfecte per pujar on les pells agafen a la perfecció.

La boira segueix instal·lada a la vall.

Arribant al cim per segona vegada, podem veure el recorregut de pujada.

Baixant per l'altra cara del Roc Colom.

Un altre cop tornem a pujar ara ja direcció al cotxe........

Aquí traiem les pells per fer l'últim descens del dia fins al cotxe.

Una sortida amb moltes sensacions i totes bones, agraïment a tu i a la família per "obligar-me" a tenir un dia meravellós, va per tu mare.