dissabte, 20 de juliol del 2019

Pic des Trois Seigneurs (2199 mts.), Pic de Barrès (2043 mts) i Pic de Fontanette (2002 mts.) des del Port de Lers (1517 mts.)

Mapa Géoportail francès.

Avui pugem amb la Irene a la regió de l'Ariège per veure demà diumenge la 15a etapa del Tour de France, el lloc escollit per gaudir d'aquesta etapa és el Port de Lers (1517 mts.). Aprofitaré el dia d'avui per fer una circular per aquesta zona com a lloc de sortida i arribada el Port de Lers (1517 mts.).
Després de trobar el lloc on deixar el cotxe i plantar la tenda, surto del mateix Port en direcció est, hi ha un rètol de fusta al mateix coll que m'indica el camí a seguir. El pendent és força mantingut i fins a arribar al llom, són 420 mts. de desnivell en només 1,2 kilòmetres. Des d'aquí ja puc veure tota la carena fins al mateix Pic de Trois Seigneurs (2199 mts.), aquí suavitza molt la pujada i és un puja baixa constant.
Passo pel Pic de Fontanette (2001 mts.), el cim principal encara es veu lluny, baixo uns metres i torno per enèsima vegada a pujar, travesso la insignificant cota del Pic de Barres (2043 mts.) i inicio un petit descens fins a la cruïlla que agafaré a la baixada per poder completar aquesta circular, començo l'última pujada que en pocs minuts em deixa al cim del Pic des Trois Seigneurs (2199 mts.), el dia és força calorós.
Descanso uns minuts al mateix cim, faig unes quantes fotos i sense pressa però sense pausa començo a baixar, arribo a la cruïlla (2035 mts.) que he comentat abans i baixo per una mena de canal de roca fent servir les mans, a l'arribar a la part inferior ja continua el camí. Quan estic a la cota 1830 puc veure on neix un brollador d'aigua (s'ha d'anar amb compte per què hi han molts animals per la zona i poden contaminar l'aigua) aprofito per refrescar-me i agafar aigua que barrejades amb les sals minerals que l'incorporo em permeten aguantar tota la jornada sense deshidratar-me.
Arribo a l'Estany d'Arbu (1729 mts.) on no trobo el lloc adequat per donar-me un bon bany, continuo baixant i poc abans d'arribar a la carretera D-18 trobo una petita cascada que aquí sí que em permet refrescar-me d'aquesta calor sufocant.
Ja només em queda continuar franquejant fins a sortir a la carretera i continuar més d'un kilòmetre fins a arribar al cotxe. Ara a esperar 24 hores que arribin els ciclistes. C'est le Tour.

Port de Lers (1517 mts.), inici de la sortida d'avui.

Des del mateix Port de Lers podem veure totes les autocaravanes per veure l'etapa del Tour.

Cap al Pic des Trois Seigneurs vaig, 420 mts. de desnivell seguits en només 1,2 Km per iniciar el dia.

Cada cop queda més abaix el Port de Lers (1517 mts.)

Al fons ja es pot veure el Pirineu, amb cims de més de 3000 mts.

Un cop arribo al llom (1940 mts.) ja puc veure tot el recorregut, l'última punta és el cim.

Panoràmica des del llom.

Des del Pic de Fontanette (2002 mts.) ja sobresurt el Pic des Trois Seigneurs (2199 mts.)

Mirada enrere per poder veure el tram recorregut.

Creu al cim.

Al cim del Pic des Trois Seigneurs (2199 mts.)

La continuació cap al Pic de Créde (2193 mts.) i el Pic de Peyroutet (2165 mts.) que ho deixo per un altre dia.

A l'Estany d'Arbu (1729 mts.)

En aquesta petita cascada em remullaré sencer, el dia és molt calorós.

Tram horitzontal per arribar a la mateixa carretera D-18, un cop arribi aquí, encara em quedaran 1,5 kilòmetres fins al cotxe.