dissabte, 15 de setembre del 2018

Queralbs (1190 mts.) - Núria (1940 mts) - Fontalba (2096 mts.) - Queralbs (1190 mts.)

Mapa Alpina 1.25.000.

Sortida de preparació i entrenament per les pròximes sortides que hem de fer amb la Irene. Surto de Queralbs (1190 mts.) i pel camí més que conegut que puja a Núria (GR-11) inicío la pujada. Aprofitant l'estat de forma amb les sortides realitzades aquests dos darrers mesos (145 kilòmetres i 13.020 metres de desnivell positiu) decideixo pujar a un bon ritme fins a Núria. Portava botes de canya alta (no sabatilles de correr) i no vaig correr en cap moment (llàstima, era per provar-ho la pròxima setmana però no podré).
Passo per tots els llocs coneguts de la pujada: Pont Cremal, Mirador del Salt del Sastre,  Salt de la Cua del Cavall, en 1 hora i 35 minuts arribo al Mirador on ja puc veure Núria (1940 mts.), un parell de minuts més tard, em reuneixo amb la Irene a la Font de Sant Gil. Després de descansar uns minuts i reomplir l'ampolla d'aigua continuem l'excursió, tornem enrere un centenar de metres fins a arribar al Mirador que he passat fa una estona, en lloc de baixar per on he pujat, agafem el camí de la dreta direcció a Fontalba.
Una pujada constant ens puja fins a la cota 2140 (200 mts. positius des de Núria), després iniciem una  baixada, comença a pujar la boira des del fons de la vall, arribem al punt on en condicions normals  ja podem veure l'aparcament de Fontalba quasi a la mateixa alçada que nosaltres però per arribar-hi hem de franquejar tota la muntanya (2,3 Km.) per què davant nostre hi ha un barranc molt profund. Assolim la collada de Fontalba (2096 mts.) al mig de la boira, comencem la baixada per la pista. En un moment de la baixada i al mirar al lateral veiem un rovelló, seguim buscant per aquesta mateixa zona i un altre, un altre, aquí tres més, aixì fins a 1,5 kg.
Parem a la Font del Pastor per fer l'entrepà i després continuem la baixada que al final es fa una mica pessada però que aquests kilòmetres de baixada ens aniram molt bé més endavant. Finalment arribem al cotxe que el tenim aparcat a l'estació del "carrilet" de Queralbs.
Sabiem que el Xavier Martí estava per la zona, finalment ens podem trobar a Ribes de Freser i fer un café tots tres junts.

A la sortida de Queralbs (1190 mts.)

Direcció a Núria pel Pont de Cremal (1520 mts.)

Pont de Cremal (1520 mts.), fa 37 minuts que he començat la sortida.

Salt de la Cua del Cavall (1740 mts.)

A l'arribar al mirador (1985 mts.), 1h, 35m. des de Queralbs.

Després de passar per Núria continuem direcció a Fontalba.

A mesura que pugem Núria queda cada cop més abaix, a la dreta el mirador.

Pujada a Fontalba.

Núria (1940 mts.)

La boira comença a pujar per la vall, al fons l'Alberg del Niu de l'Àliga.

L'Alberg del Niu de l'Àliga (2120 mts.) amb el zoom entre boires es veu millor.

Cap allà hem d'anar, en el recuadre: el naixement d'un riu.

Just en aquest punt neix el riu de la fotografía anterior.

La boira ho envaeix tot poc abans d'arribar a Fontalba (2096 mts.)

Durant la baixada fem algunes parades per agafar 1,5 kg de rovellons.