dissabte, 2 de setembre del 2017

Peña Montañesa (2295 mts.) per la Faja del Toro.

Aquest cim d'avui és un d'aquells que passes mil vegades per davant (per anar al Pirineu) i sempre el mires però no trobes mai el moment de pujar-hi, doncs avui és el dia.
Per arribar al punt de sortida hem d'anar per la N-260 de Campo a Ainsa, uns kilòmetres abans d'arribar a Ainsa trobarem a mà dreta una desviació que posa Oncins i San Victorián, agafem aquesta carretera estreta i uns 11 kilòmetres després arribarem al Monestir de San Victorián, no fa falta arribar, 300 metres abans hi ha un aparcament on podem deixar el cotxe, al costat hi ha petit riu per refrescar-se al tornar i una font a l'Ermita.
Just davant de l'aparcament tenim la desviació amb rètol de fusta "Peña Montañesa", aquesta primera part només hem de seguir les fites i el camí està ben fressat, arribem a l'alçada de 1560 mts., just en aquest punt ens trobem la desviació. La nostra idea en el dia d'avui és pujar per la Faja del Toro i baixar per la via normal, agafem a l'esquerra en sentit ascendent i a partir d'aquí jo crec que ve el tram més complicat del dia, el camí està força indefinit, uns punts vermells pintats a les roques quasi s'han borrat i has d'estar molt atent per no perdre el camí bo, després de realitzar aquesta mena de franqueig cap a l'esquerra, arribem a un punt on hem de perdre alçada, és a la dreta sentit descendent.
Iniciem una desgrimpada lletja, bruta en la qual t'agafes a roca descomposta, arbres, etc. Finalment per sort arribem a la part inferior (1470 mts.) i després de franquejar uns blocs grans de granet, per fi iniciem la pujada direcció a la Faja del Toro.
Aquesta primera part és força dreta i té moltes pedres (tartera) però al ser grans les pedres es puja bé, finalment arribem a la Faja del Toro que impressiona més que dificultat te. Has d'anar concentrat tota l'estona per què hi ha moments que vas molt a prop del precipici, no hi ha molta pujada és força planer amb petites pujades i baixades, aquest tram sí que no hi ha pèrdua, per què el sender està ben marcat tot i ser petit.
Finalment arribem a la Canal Ampla (1770 mts.), a partir d'aquí cap amunt directament per la Canal amb alguna grimpada fàcil, així arribem a la cruïlla amb la via normal (1980 mts.), ara només ens queda continuar el camí ben marcat fins al cim de la Peña Montañesa (2295 mts.) al qual arribem 4h i 25 minuts després de sortir del cotxe. Estem de sort, no hi ha ningú al cim, aprofitem per beure i menjar una mica i fer fotos de la zona, el cim és un mirador magnífic de la zona, després de 30 minuts al cim i veient que pugen 4 persones (han pujat per la normal) decidim tornar cap al cotxe.
Agafem el mateix camí que de pujada, a l'arribar a la cruïlla de la sortida de la Canal Ampla continuem per la normal, on hi ha un parell o tres de trams que has de pujar uns quants metres de desnivell, arribem a un pla herbós i seguim baixant, a partir de la cota 1800 el camí té força pedres i si vols anar una mica ràpid és bastant tècnic, ens creuem amb el punt que aquest matí ens hem desviat per anar a la Faja del Toro i seguim fins a arribar al cotxe, la part final s'ha fet una mica pesada per la calor (res a veure per això amb la setmana passada).
Cim entretingut, la pujada per la Faja del Toro no apta per persones amb vertigen, hi ha un parell de desgrimpades curioses, gent sense experiència millor anar per la normal, lloc inadequat per portar sortides col·lectives de senderistes sense experiència, evitar amb boira i el terra mullat (sigui per la pluja o per la rosada de la nit).

Foto realitzada des d'Ainsa on es pot veure tot el recorregut del dia.

A l'aparcament podem trobar aquesta imatge, en color taronja la Faja del Toro.

Des de la mateixa carretera ja trobem el primer rètol.

El primer tram de la Faja del Toro.

El Xavi a l'inici de la sortida, després de recuperar-se de la lesió ha tornat fort com sempre.

Cap allà dalt hem d'anar.

Just en aquest punt (1560 mts.) trobem la desviació cap a l'esquerra per anar a la Faja del Toro.

Parets de calcari per tot arreu.

De moment tenim sort i encara ens toca l'ombra, al fons el pantà del Grado.

En una desgrimpada una mica lletja per roca descomposta.

Arribem a la part més baixa (1470 mts.) després de la desviació.

Els blocs són força grans i no costa pujar.

Ara tot pujada, aquest tram de grans blocs.

Iniciem la travessa de la Faja del Toro.

El poble d'Ainsa vist des d'aquí dalt.

Pel mig de la Faja del Toro.

El sender està ben marcat per aquí però has de caminar molt concentrat, no pots tenir cap errada.

Per damunt d'aquestes parets hem de passar.

Al fons podem veure el riu Cinca.

El petit sender va entre mig dels matolls.

D'allà venim.

En algun tram és força estret però en general es passa força bé.

Seguim fins a arribar a la Canal Ampla.

Petit tram recorregut.

Després de pujar per la Canal Ampla, arribem a la cruïlla amb la via normal, on està la fletxa.

Arribant al cim podem veure el Mont Perdut (3350 mts.)

Massís del Cotiella.

Cotiella (2912 mts.), ja fa uns quants anys que vàrem pujar amb esquís justament el Xavi i jo.

El Xavi al cim de la Peña Montañesa (2295 mts.)

Peña Montañesa (2295 mts.)

Vista cap al Pirineu més Occidental.

Al cim amb el Posets i Eristes davant.

Mont Perdut, La Munia, etc.

Des del cim amb el cim de la Tuca davant nostre.

Foto amb modo automàtic al cim de la Peña Montañesa.

Visió cap a Ainsa, Llac Medio i del Grado.

Belles muntanyes per tot arreu.

Al cim del Peña Montañesa amb el Xavi, més de 33 anys d'amistat.

Al baixar del cim ens girem i això és el que veiem, per on hem pujat.

Dels pocs trams planers i sense pedres, quin plaer caminar per aquí, llàstima que ha durat poc.

Vosaltres sempre pel lloc difícil.
Ho tindrem en compte de no portar gent sense experiència..., si més no portar-les per la via normal .