dissabte, 1 de juliol del 2017

Pic de l'Orri (2561 mts.) i quasi el Roc del Boc (2774 mts.) des de Planès.

La sortida d'avui l'iniciem al poble de Planès (1520 mts.) a la comarca francesa del Conflent, serà la primera de la temporada de crestes, per això volem intentar la cresta entre el Pic de l'Orri (2561 mts.) i la Torre d'Eyna (2831 mts.), no és una cresta difícil, només té algun pas puntual de III- i per baixar del Pic Roc del Boc (2774 mts.) trobem un rappel equipat de 15 mts. A l'arribar a la nit al poble ja veiem que la temperatura ha baixat molt en una setmana, el termòmetre senyala 8º a les 10 de la nit, el cel cap a la part Catalana (per on hem d'anar demà) es veu totalment net, en canvi mirant al vessant francès hi han uns núvols que no fan gens de gràcia. A mitjanit comença a ploure, a veure si Meteo-France s'han equivocat amb el pronòstic.
Quan sortim de l'aparcament (1560 mts.) al matí veiem que Meteo-France una vegada més ha tingut raó i el cel està blau. Iniciem la pujada seguint el GR-10 i GR-36 el qual deixem a l'arribar a la cota 1725, continuem per un caminet ben marcat i aquí sí que hem d'estar molt concentrats, doncs a l'arribar a la cota 1887 a mà dreta (sentit ascendent) hem d'agafar un sender poc marcat (més endavant trobarem fites), aquí comencem a veure que l'aigua que ha caigut aquesta nit a baix, a partir de la cota 2200 és neu. A mesura que anem pujant deixem la vegetació enrere i fem el canvi per roques i així arribem al Serrat de l'Escaldat (2309 mts.) primer cim del dia, continuem per pendent mantingudes fins que arribem al Pic de l'Orri (2561 mts.).
L'aresta baixa uns metres ara i continuem per terreny fàcil fins que arribem a la cota 2696 segons el mapa IGN francès, a partir d'aquí comencen les dificultats, al mateix temps la boira comença a baixar, els núvols creixen i comencen a caure 4 gotes, el vessant oest està la roca tota nevada per la part superior, cosa que dificulta la progressió, decidim continuar una mica més a veure si podem assolir el Roc del Bot (2774 mts.), arribem a la part superior d'una bretxa, començo a baixar però quan estic pràcticament a la part inferior de la bretxa girem cua per què la roca està força perillosa.
Tornem a la cota 2696 on parem una estona, el temps continua igual i tornem enrere. Baixem d'aquesta cota direcció al Pic de l'Orri, a l'arribar a la primera depressió veiem una possible línia d'escapament cap al fons de la vall. És una canal herbosa amb pedra per la part central, aquesta primera part que veiem es fa força bé però la resta no ho veiem. Quan arribem al punt que aconseguim veure-la tota ens adonem que no és tan dreta com semblava i aconseguim baixar fins al fons de la vall (2065 mts.). Ara només ens queda continuar per aquest magnífic camí verd que és una delícia pels nostres peus caminar per un terreny tan flonjo.
Minuts després de recollir les coses i arrancar el cotxe, comença a ploure................

Sortida de sol al poble de Planès (1520 mts.) a la comarca francesa del Conflent.

Les muntanyes que tenim davant nostre apareixen enfarinades de la nevada d'aquesta nit.

Inici de la sortida (1560 mts.) amb una temperatura de 4º.

La pujada és força agradable per pendents d'herba.

La petita nevada d'aquesta nit es pot veure a terra a partir de la cota 2300.

Detall de la petita nevada.

A mesura que pugem s'acaben els arbres, al fons la Cerdanya Francesa.

Pic Gallinàs i Pic Redoun.

A poc a poc l'herba deixa pas a la roca.

Els núvols i la boira s'aproximen cap a nosaltres.

Arribant al primer cim del dia.

Al cim del Pic de l'Orri (2561 mts.)

Des del mateix cim podem veure la continuació.

Després de passar la cota 2665, mirada enrere per veure per on hem passat.

La roca esta nevada, s'han d'extremar les precaucions.

Vista endavant, la boira segueix baixant.

La Teresa fent equilibris amb un dia fred per ser 1 de juliol.

Vessant oest nevat, a la part inferior la Vall de Planès.

Cresta Pic de l'Orri- Roc del Boc.

Per aquesta Vall herbosa iniciem el descens per no tornar pel mateix lloc.

Anem combinant la baixada per la canal de pedres o per l'herba.

Mirada cap a la part inferior de la vall.

Des de la part inferior podem veure la canal per la qual hem baixat.

Sender herbós i magnífic per caminar el que ens portarà fins al poble de Planès.

Des del poble de Planès (1520 mts.) podem veure tota la cresta recorreguda a l'esquerra.

Amb el zoom es pot apreciar millor la cresta realitzada.