diumenge, 12 de març del 2017

Excursió des del Coll de la Llosa (1861 mts.)

El diumenge al matí està plovent al poble de Esposella, deixem per un altre dia l'excursió a la Vall de Galva. Decidim anar una mica més al sud per veure si el temps millora. Uns kilòmetres abans d'arribar al poble de la Llaguna agafem a mà esquerra una petita carretera D4C que en un parell de kilòmetres ens deixa al Coll de la LLosa (1861 mts.) on hi ha una petita i familiar estació d'esquí nòrdic. Aquí trobem un parell de circuits marcats de raquetes, a diferència d'alguns llocs de Catalunya aquí són de franc. Sortim del mateix Coll de la Llosa (1861 mts.) i seguim l'itinerari marcat als arbres amb un senyal grog on surt una raqueta, aquesta primera part va entremig del bosc i en algun moment bastant a prop de les pistes d'esquí nòrdic, és un puja- baixa constant però molt suau, passem pel Coll del Comall (1869 mts.) i arribem a un gran pla que és el Coll de la Jacinta, continuem per una suau pujada fins a arribar a un mirador de fusta a l'esquerra amb una gran vista sobre el Capcir.
En aquest punt iniciem el retorn al Coll pel mateix camí d'anada.

Al matí sortim del poble de Esposella plovent.

El camí va entre mig del bosc tota l'estona.

Encara falten uns quants kilòmetres per arribar al refugi du Col del Tourn.

Les pluges d'aquests dies ha deixat sense neu els arbres.

Amb la Irene a la meitat del recorregut.