dissabte, 31 de desembre del 2016

L'últim dia de l'any 2016, circular a La Morella (593 mts.)

Avui últim dia del 2016 veient que al Pirineu no hi ha massa neu i que he d'estar d'hora a casa, decideixo fer aquesta ruta circular que tant m'agrada. La major part es pot fer corrent tot  i que avui les baixades estaven força perilloses per què les pedres estaven mullades i relliscaven molt.
Surto de casa i agafo el camí direcció al Parc de Bombers on comença la pista de terra, aquests primers kilòmetres són força planers fins que arribo a La Sentiu i després de creuar la riera seca enfilo la primera rampa del dia. Des d'aquest punt (30 mts.) fins al cim de La Morella (593 mts.) això és un puja baixa constant. Travesso la carretera de La Sentiu a Castelldefels i aquí comença la segona pujada forta del dia fins a arribar al Turó d'en Vinader (184 mts.), baixo a un fals coll (135 mts.) pujo al Turó del Gall (197 mts.) i un altra baixada (160 mts.). Inicio la tercera pujada del dia i poc després assoleixo el Turó del Fetjó (276 mts.).
Després de passar pel Pla de les Basses (400 mts.) ja puc veure el cim de La Morella però encara està força lluny, el tram que ve ara és més suau i em permet situar-me a la desviació de: a l'esquerra Garraf o a la dreta la Morella, evidentment giro a la dreta, aquest tram torna a agafar pendent i ja no decreix fins a assolir el cim de la Morella (593 mts.) cim més alt del massís de Garraf. No fa gens de vent i al sol s'està molt bé, aprofito el moment per beure i fer unes fotos, després inicio la baixada per l'altre vessant amb molta cura per què les pedres estan molt mullades i rellisquen molt, al final de la  baixada arribo a Coll Sustrell (470 mts.),
agafo una pista més ampla on ja toca el sol, una forta pujada em deixa quasi al costat del cim de Les Agulles (547 mts.) agafo la desviació a l'esquerra i arribo a La Clota (415 mts.), continuo per la pista ampla direcció a l'antic camp de tir, la baixada en algun tram és força inclinada, aquí es coneix com "El Purgatori", ara només em falta continuar pel conegut camí de la Sentiu fins a casa.
Feliç Any 2017 i que podeu gaudir tots de grans escalades, esquiades, etc.

A punt de travessar la carretera de Gavà a Castelldefels, la pujada que ve ara és forta amb ganes.

Entro al Parc Natural del Garraf.

Fita per no perdre el camí, al fons la Mar Mediterrànea.

Tot el llom que he de seguir per anar direcció a la Morella.

Al peu del Turó de Fetjó (278 mts.)

A dalt del Turó de Fetjó (278 mts.), el següent és el Peu de Santa Maria (267 mts.)

Al arribar al Pla de les Basses (400 mts.) segueixo direcció a la Morella (593 mts.)

Des del Pla de les Basses a la dreta es veu la Morella (593 mts.)

Molt a prop del cim.

Des del cim es pot veure el Castell de l'Eramprunyà, al fons Barcelona.

La Morella (593 mts.), cim més alt del massís del Garraf.

Unknown ha dit...

Quina llàstima que no et pogués acompanyar a l'última sortida de l'any, però tènia que complir amb la tradicional cursa del Nassos, que gràcies als teus entrenos he aconseguit baixar de temps respecte a l'any passat.

Que tinguem un any ple de sortides i nous reptes.