diumenge, 6 de novembre del 2016

Marxa del Garraf 2016

Aquest any la UME celebra la seva XXII Marxa del Garraf. Hi ha dues distàncies, 48 i 22 kilòmetres, ja fa uns anys que no participo, uns dies enrere la meva neboda Marta em va proposar participar en la de 22 Km, aquesta no l'havia fet mai per què els altres anys sempre havia participat en la de 48 Km.
La resposta va ser afirmativa, un parell de dies abans i gràcies al fet que l'Ume tenia suficient gent d'organització també ens acompanya la Teresa, hem de fer costat a la Marta, doncs, és la seva primera proba de 22 Km. Hem quedat que anirem corrent molt suau al pla i a la baixada, la pujada caminarem a pas ràpid.
Sortim a les 8 en punt del matí al costat de l'Ajuntament de Gavà (15 mts.), als pocs metres d'iniciar la carrera enfilem la primera rampa  direcció al Parc de Bombers on agafem la pista planera fins a situar-nos al peu de la primera pujada forta del dia. Portem 2,3 Km. quan iniciem aquesta rampa, travessem la carretera de La Sentiu a Castelldefels i seguim pujant amb una forta inclinació fins a arribar al Turó d'en Vinader (184 mts.), baixem a un fals coll (135 mts.) i pugem al Turó del Gall (197 mts.) i tornem a baixar (160 mts.), aquests primers kilòmetres és un puja-baixa. Quan portem 5 kilòmetres de la sortida, assolim el Turó del Fetjó (276 mts.) i poc després arribem a la Pleta del Cérvol (310 mts.), a partir d'aquí una pujada suau ens deixa al Primer Control  (8,78 Km 490 mts.), aprofitem per beure i continuem per una bona pista que ens deixa uns metres per sota la Morella, a la qual pugem després de seguir uns últims metres amb força roca. Arribem a La Morella (593 mts.), cim més alt del massís del Garraf, hem trigat 2 hores i 19 minuts des de l'inici, fem  un parell de fotos i iniciem la baixada, primer per un tram de pedra i després per un tram amb força inclinació i terra molt relliscós, on l'organització ha col·locat una corda fixa, al final d'aquesta baixada iniciem una forta pujada per arribar quasi al cim de Les Agulles on tombem a l'esquerra poc abans d'arribar al cim.
Al kilòmetre 13,2 assolim el Segon Control, bevem una mica, mengem mig plàtan i continuem pel camí de la Romana, dura i tècnica baixada que després de passar per Can Bassoles (15,1 Km.) ens deixa a La Sentiu on tenim el Tercer i últim Control (18,5 Km.) ara només ens queden uns quants kilòmetres plans per arribar a la meta de Gavà.
Moltes felicitats a la Marta per acabar la seva primera Marxa i moltes gràcies a la Teresa per fer-nos costat.

Recorregut:  21,5 Km.

Amb la Marta i la Teresa a punt d'iniciar aquesta Marxa del Garraf.

Bon ambient a la sortida.

La gent comença a pujar per tot arreu.

Després de la primera rampa amb força inclinació, aquest tram pla ajuda a recuperar forces.

Un molt bon dia metereologicament parlant.

A la dreta el Castell de l'Eramprunya, a l'esquerra el cim de La Desfeta.

El següent Turó és el Puig del Gall (198 mts.)

La gent en fila d'un pujant al Puig del Gall (198 mts.)

Aquesta hora del matí encara no ha tocat el sol i la roca rellisca una mica, atenció!!!!!!

Concentració a la baixada.

Aquesta pujada ja costa una mica, a què sí Marta.

Ja veiem el cim del Turó del Fetjó (278 mts.)

Turó del Fetjó (278 mts.)

A la dreta podem veure els tres turons que acabem de superar.

Direcció a la Pleta del Cérvol.

Ja queda menys per arribar al cim més alt de la zona.

A la dreta podem veure el cim de La Morella.

Amb el zoom es veu millor.

A punt d'arribar a l'antic abocador de Garraf.

Arribant al primer control.

Agafem forces per pujar fins al cim de La Morella.

Ja queden pocs metres per arribar al cim.

Vinga Marta, que menjar i beure en aquest control t'ha anat molt bé per recuperar forces.

Cim de La Morella (593 mts.)

Fort pendent per arribar a prop del cim de Les Agulles (547 mts.)

Tram de pista abans d'arribar al segon control de La Clota, on podem córrer una estona.

Ja falten pocs kilòmetres per l'arribada a Gavà.

A punt d'arribar a La Sentiu.

Tercer i últim control a La Sentiu, moltes gràcies Teresa per fer-nos costat durant tot el recorregut.

Arribada a Gavà, 4 hores  i 27 minuts després d'haver sortit.

Armando ha dit...

Llevo tiempo deseando hacer esta marcha y por x o x no puedo ir, haber si el año que viene me apunto y nos vemos o igual nos encontramos por nuestras montañas.