dissabte, 14 de març del 2015

Vinya Nova (460 mts.), Sant Jeroni (1237 mts.), Santa Cecília (686 mts.), Monestir (803 mts.), Vinya Nova (460 mts.)

El primer tram: des de Vinya Nova (460 mts.) fins a Sant Jeroni (1237 mts.)

El segon tram: des de Sant Jeroni (1237 mts.), Santa Cecília (686 mts.) fins al Monestir (803 mts.)

El tercer tram: des del Monestir (803 mts.) fins a Vinya Nova (460 mts.)

Seguint amb la línea de mal temps al Pirineu decidim fer un entrenament dur a Montserrat. El plànol d'avui l'he dividit en tres etapes perquè si no, sortia molt petit.
Sortim amb la Teresa de l'aparcament de Vinya Nova (460 mts.) i pugem tota l'estona per la dreta del Torrent del Pont, tota aquesta primera part no hi ha problema doncs és l'únic camí a seguir, la primera desviació a mà esquerra la hem d'agafar en arribar a la cota 790 mts., doncs a la dreta seguiries el camí al Coll dels Pollegons. La propera desviació és a la cota 864 mts., aquí agafem a la dreta i pugem pel Camí del Pont fins a creuar-nos amb el camí (cota 1032 mts.) de Sant Joan a Sant Jeroni, seguim l'ample i concorregut camí fins a arribar al cim més alt de Montserrat, Sant Jeroni (1237 mts.), fa una mica de vent per tant dues fotos i comencem a baixar, al arribar a l'Ermita de Sant Jeroni (1149 mts.) agafem a la dreta i a l'inici de la Canal de Sant Jeroni fem la primera mini-parada del dia (5 minuts) per beure una mica.
Iniciem la baixada a la Canal de Sant Jeroni, feia molts anys que no baixava per aquí, s'ha de dir que sense ser una Canal difícil tampoc és fàcil. S'ha de tenir un mínim d'experiència, ja que hi ha trams on la roca està molt descomposta i amb força inclinació, també ens trobem per desgrimpar un pas d'uns 10 metres on hi ha una corda fixa i un tauló amb unes fustes clavades per poder arrepenjar els peus. Uns metres més abaix també ens trobem un franqueig protegit amb un cable d'acer, finalment arribem a la cruïlla (720 mts.) on agafem el GR-172 que en portarà després de passar pel vessant nord de Montserrat fins al Monestir (803 mts.). Aquí tornem a fer una altra parada de 5 minuts i continuem ràpidament doncs el temps sembla que vol canviar i els núvols ho comencen a enviar tot. Pugem fins a l'ermita de Sant Miquel i uns metres més endavant (895 mts.) agafem la desviació a mà dreta direcció a Collbató pel camí de les Bateries, arribem a la pista de Collbató a Vinya Nova i el temps cada cop està pitjor, sentim els trons i veiem els llamps a la llunyania, accelerem el pas i el temps d'arribar al cotxe, canviar-nos la roba, entrar dins el cotxe i començar a ploure i caure pedra amb forma de tempesta, uffffffffff, un cop més ens hem lliurat per poc. Interessant i dura sortida la del dia d'avui.

El dia de moment es presenta molt bo, metereológicament parlant.

La pujada és constant en tot moment.

El camí està molt ben marcat amb fites i és prou ample per no despistar-se.

La Teresa pujant pel camí del Pont.

Arribant a la cruïlla amb el camí que va de Sant Joan a Sant Jeroni (1032 mts.).

El Cavall Bernat vist des del vessant sud de la muntanya, després el veure'm del nord (quin canvi).

Des del cim de Sant Jeroni visió cap al nord.

Antenes al costat de l'arribada de l'antic Telefèric de l'Aèri.

Cim més alt de Montserrat, Sant Jeroni (1237 mts.).

Baixant per la canal de Sant Jeroni, una canal No recomanada per gent sense experiència en muntanya.

Fàcil de reconèixer la canal de Sant Jeroni, doncs, sempre vas seguint les torres de la llum.

Iniciant un tram de descens amb corda fixa i tauló de fusta per posar els peus.

El mateix pas vist des de dalt. Els plàstics blaus són les marques per una cursa que hi haurà al dia següent.

Al mig del pas.

Acabant el tram de corda fixa, es pot veure la roca molt descomposta.

Franqueig protegit amb cable d'acer.

Al final de la Canal de Sant Jeroni agafem el GR-172 que ens durà al Monestir (803 mts.)

Pared de l'Aèri.

Cavall Bernat vist des del Nord.

Panoràmica de tres magnífiques pareds de Montserrat.

Molt a prop del Plà de la Trinitat.

Plà de la  Trinitat (948 mts.)

Monestir de Montserrat (803 mts.)

Una sortida dura, dura, un bon entrenament.
I tot i què vam sortir una mica tard, quina tempesta amb calamarsa la què va caure a sobre ,just a l'arribada. Quina sort!!!!!!!