dissabte, 8 de novembre del 2014

Núria- Cim de la Coma del Clot (2726 mts.)- Puig de Fontnegra (2722 mts.)- Queralbs.

Sortim amb el Xavi de Núria (1960 mts.) i agafem la pista que amb forta inclinació ens deixa en pocs minuts a l'Alberg de l'Àliga (2122 mts.), a la part de darrere de l'alberg hi ha un camí que ens portarà fins al Coll de Torreneules (2563 mts.).
Només sortir de l'alberg el camí puja suaument fins a arribar al Torrent de Fontnegra (2195 mts.), just en aquest punt creuem el torrent i a partir d'aquest punt el camí si que puja amb ganes. Tot aquest vessant està a l'ombra i la neu que va caure a principi de setmana s'ha aguantat força bé, hi ha trams que està força gelada però es puja bé sense grampons, abans d'arribar al Coll pugem a la carena de Gispert i seguint l'aresta arribem al Coll de Torreneules (2563 mts.), el vent comença a bufar però no és res en comparació de l'arribada al cim on un vent gelat ens recordarà que l'hivern està a punt d'entrar.
Un cop al Coll pugem directament fins a arribar al Cim de la Coma del Clot (2726 mts.) on a causa del vent  i el fred només fem unes fotos i seguim per la carena direcció al Collet de Fontnegra (2663 mts.) al qual arribem en pocs minuts. Baixem uns metres, direcció a Coma de Vaca on el vent no bufa amb la mateixa intensitat, parlem uns minuts per veure quina decisió prenem i decidim pujar al següent cim i seguir la carena de baixada fins a Núria. En pocs minuts arribem al Puig de Fontnegra (2723 mts.), al veure que el vent no afluixa iniciem la baixada, primer passant pel Pic de la Pala (2477 mts.) i després pel Pic de l'Àliga (2428 mts.), des d'aquest punt tenim una inmillorable visió de Núria amb el Puigmal (2912 mts.) darrere.
Passem per l'Alberg i continuem fins a arribar a Núria, aquest mes de Novembre aprofiten a l'estació per fer el manteniment del cremallera i de dilluns a divendres no hi ha cremallera. Els caps de setmana només hi ha 5 de baixada i quan arribem nosaltres encara falta més de 1 hora i mitja per què surti el següent cremallera, tot i tenir el viatge pagat decidim baixar caminat per no esperar tot aquest temps.
Igual que nosaltres estan dues noies de Prats de Lluçanes: la Lydia i la Ines. El repte: baixar en 1 hora 20 minuts fins a Queralbs, ho aconseguirem?. Doncs sí. Tot i que ens hem tingut que esforçar bastant, hem fet una baixada molt divertida. Un petó a les dues.
Ara durant aquestes setmanes a veure si la neu fa acte de presència amb abundància per poder començar la temporada d'esquí de muntanya el més ràpid possible.

Desnivell: +975 mts.
                 -1830 mts.

Horari: 5h,2m.

El Xavi a l'inici de l'excursió, darrera el Coll de Finestrelles (2604 mts.).

Alberg de l'Àliga (2122 mts.).

Nosaltres, direcció al Torreneules (2711 mts.)

A les obagues la neu ja es permanent.

On no toca el sol la neu està força dura.

L'aresta de l'esquerra és la que ve de Fontalba, al centre el Puigmal (2912 mts.)

A l'esquerra el Puigmal (2912 mts.), a la dreta, el Pic del Segre (2848 mts.)sota, l'alberg de l'Àliga.

Pujant direcció al Coll de Torreneules (2563 mts.)

La primera enfarinada de la temporada ja ha arribat al Pirineu Oriental.

Arribant al Coll de Torreneules (2563 mts.), en primer terme el Cim de la Coma del Clot (2726 mts.)

Cim de la Coma del Clot (2726 mts.)

Torreneules (2711 mts.) vist des de la Coma del Clot (2726 mts.)

Baixant direcció al Collet de Fontnegra (2663 mts.)

El Xavi protegit del vent, davant el Cim de Roca Blanca (2765 mts.)

Vista enrere per veure el tram recorregut.

El dos cims de sota seran els últims del dia, Pic de la Pala (2477 mts.) i Pic de l'Àliga (2428 mts.)

Puig de Fontnegra (2722 mts.)

Núria vista des del Pic de l'Àliga (2428 mts.) amb el Puigmal (2912 mts.) darrera

A Queralbs foto amb les Panteres del Lluçanes: la Lydia i la Ines, dues corredores amb les quals hem compartit la baixada des de Núria.

Hey quina enfarinada .... vaja sortida, amb un desnivell important.
Molt bé ,la baixada en una hora i vint, crec que tu haguessis baixat el temps.........
Estic amb tu, a veure si la neu cau en abundància i comencem la temporada d'esquí de muntanya.
David de l' Àccura fa esquí de muntanya ...i ha proposat alguna sortida .. ja t'avisaré ....