dissabte, 8 de març del 2014

Les Angles (1840 mts.), Petit Peric (2690 mts.), Serra de Mauri (2428 mts.), Formiguères (1740 mts.)

Dissabte 8-3-2014

Gran cap de setmana, tant per la quantitat de neu, per la qualitat (primavera) com per l'anticicló.
Aquesta era una sortida que feia temps que tenia al cap, un dia per una cosa, un dia per un altre, no hi havia manera de baixar la cara SE del Petit Peric, avui i gràcies a la Irene que m'ha vingut a recollir a Formiguères he pogut realitzar aquest descens.
Surto de l'aparcament de La Piste Verte (1840 mts.), a l'estació de Les Angles i agafo a mà dreta un sender molt marcat, "Espace Nordique La Balcere". És una pista que està condicionada per practicar l'esquí de fons, sense carrils marcats però han passat la retrac i es pot anar fent el pas del patinador. No és el meu cas, per què amb les pells de foca es pot remar molt bé tot i que el material és molt més feixuc que el nòrdic. Els primers 2,7 Km. han passat la retrac i està força llis,  a partir de la captació d'aigua (1910 mts.) s'acaba la pista trepitjada. Arribo a un petit coll des d'on es veu l'Estany de la Balmeta (2047 mts.), el passo pel mig i continuo fins a arribar a  la Cabana de la Balmeta ( 2120 mts.), ja es veu l'objectiu del dia: El Petit Peric (2690 mts.), la seva cara SE es veu immaculada de neu. Des de la Cabana fins al peu de la muntanya hi han quasi 3 Km., aquest son molt planers i quasi no guanyes desnivell, finalment em situo al peu, la neu està magnifica i no fa falta ganivetes per pujar. Fent unes grans llaçades arribo al cim del Petit Peric (2690 mts.) on coincideixo amb Jerome, un francès de Toulouse, també va sól però ha sortit de Formiguères. Hem decidit que farem la baixada junts. Després de beure i menjar una mica, iniciem la baixada directa amb una bona neu primavera una mica pesada però que es deixa treballar molt bé. Arribem a l'Herbier (2236 mts.) on parem per tornar a posar pells, el francès continua (tenia pressa) i jo m'ho prenc amb calma doncs porto ja una bona pallissa i encara queda una bona estona. Faig uns quants puja i baixa, passo pel mig l'Estany del Mig i arribo al Refugi de Camporells (2240 mts.) on faig una parada de 5 minuts. Continuo per arribar a la part superior de la Serra de Mauri (2428 mts.), aquest plateau està força pelat (el vent ha fet de les seves). Trec pells i començo a baixar fins que agafo les pistes d'esquí de Formiguères per on baixo fins a arribar a la part inferior de l'estació (1740 mts.) on m'espera la Irene.

Amb l'Irene a la sortida de Les Angles (1840 mts.).

A l'inici de la pista, preparada per fer esquí de fons fins a la Font Grossa.

L'aigua s'obre camí en mig de la neu.

A punt de passar per sobre l'Estany de La Balmeta (2047 mts.)

Aquí, després de creuar l'Estany.

El Carlit (2921 mts.)

Al costat del refugi de La Balmeta (2144 mts.), ja es poden veure els dos Perics.

El Petit Peric (2690 mts.)

Refugi de La Balmeta (2144 mts.)

Poc a poc els dos cims es van apropant.

Serra de Madres (2469 mts.)

Els 350 mts. de desnivell de la cara SE del Petit Peric (2690 mts.)

El Puig Peric (2810 mts.) vist des del cim del Petit Peric (2690 mts.)

Panoràmica des del cim.

Petit Peric (2690 mts.)

Panoràmica des del cim cap al sud.

Després de gaudir del descens amb bona neu, parem per tornar a posar pells.

Serra de Mauri (el cim de l'esquerra, pelat de neu) vist des del peu del Petit Peric.

Refugi de Camporells.

Petit Peric vist des del Refugi de Camporells.

Refugi de Camporells (2210 mts.)

Pujant a la Serra de Mauri, els dos Perics.

Just abans d'iniciar el descens cap a Formiguères (1740 mts.).

Diumenge 9-3-2014.

Segon dia d'esquí de muntanya, avui m'acompanya la Irene, que va amb raquetes. Sortim de l'estació d'esquí nòrdic d'Aransa, on després de pagar 3,5 € per persona, (ahir al Capcir per passar per una pista preparada per fer esquí de fons 0€), per caminar per un camí sense preparar. Coincidim amb el Cèsar i l'Alba, coneguts de Castelldefels i amics del Rubén Peláez, pugem per l'itineràri que hi ha marcat amb senyals de color groc,  fins a arribar al refugi de Pollineres (2129 mts.). El dia igual que ahir és magnífic sense ni un sol núvol i quasi sense vent, a partir del refugi la pista d'esquí de fons ja s'acaba (just en aquest punt, coincideixen les dues pistes) i hi han menys traces, tot i que està molt trillat. Arribem al refugi dels Estanys de la Pera (2354 mts.) on aprofitem per beure i menjar una mica. Trec les pells i iniciem el descens, la Irene no gaudeix tant, ja que al baixar amb raquetes no te comparació a baixar amb els esquís. La neu és primavera i dona molta seguretat, ja que ha transformat bé, seguim i quasi sense donar-nos conte arribem al punt de sortida on farem un bon dinar al sol.

A l'inici de l'excursió a l'estació d'Aransa.

Pujant entre mig dels arbres.

Un gran bosc de pi negre.

A l'esquerra el Pic de Monturull (2761 mts.)

Refugi dels Estanys de la Pera (2354 mts.).

Diferents rètols.

Pic de Perafita (2752 mts.)

El mateix refugi vist per la part de darrera.

Els Estanys de la Pera completament glaçats.

Amb l'Irene al costat del refugi de Les Pollineres (2129 mts.)

L'Irene mostra la seva alegria, un cop finalitzada l'excursió.

Un cap de setmana espectacular, pel temps i per la quantitat i qualitat de la neu, no m'estranya l'alegria d'Irene, alegria que també vam tenir nosaltres des de Guils. Esperem que ens duri el màxim possible.