dissabte, 21 de desembre del 2013

Esquí de pista a l'estació francesa de Formiguères.

Passo a recollir a la Teresa a les 5,45 del matí. Avui el dia és dur, ja que volem pujar a la Serra de Mauri, baixar al refugi de Camporells per després pujar al Pic de Mortiers (2605 mts.), un cop al cim baixar tota la Vall de Galba i remuntar un altre cop a l'estació de Formiguères (veure sortida amb la Carme, febrer 2011). Tot això a la comarca francesa del Capcir.
Passades les 8 del matí arribem a Formiguères, just en aquest moment estan arribant els treballadors de l'estació, mengem una mica dins del cotxe (a l'exterior el termòmetre marca -7º) i preparem el material. Hi ha un forfait que et permet pujar una vegada amb els dos telecadires i axis arribar a la part superior de l'estació (5 € per persona), no ens ho pensem dues vegades i primer agafem el telecadira Calmazelle el qual ens deixa a cota 2100 (hem pujat 275 mts. de desnivell), ara toca ajustar-se les botes, doncs tenim una baixada per pista blava fins a arribar al segon telecadira Serra de Mauri (1950 mts.) el qual ens deixa a la part superior de l'estació (2325 mts.).
Aquí és quan comencen els problemes del dia, la part davantera de la meva fixació Dynafit s'ha trencat i no puc treure la bota, finalment ho aconsegueixo però ara no puc tancar-la. Amb penes i treballs i després d'una bona estona aconseguim fixar-la i poder iniciar la baixada cap al cotxe (era impossible continuar sense fixació). La baixada s'ha de fer en compte doncs la fixació no està per masses alegries. En arribar al cotxe decidim que fer la resta del dia i el resultat és el següent: Llogaré uns esquís de pista i traurem un forfait fins a les 3 de la tarda, després baixarem direcció a Ribes de Freser, per passar per la botiga Ski&Mountain on esperem que el Marc i el Felip em puguin canviar la peça trencada, doncs el divendres vinent marxem uns dies als Alps.
El dia d'esquí a les pistes ha sigut magnífic, dels que fan afició. Molt poca gent, una neu pols seca i ràpida, sol, fred i només com a negatiu, a la part superior de l'estació bufa una mica de vent però només són els últims 5 minuts del telecadira. A les 3 de la tarda i a pesar nostre ( no hagéssim plegat ni de conya) tanquem el dia d'esquí d'avui i conduïm direcció a Ribes de Freser, ja sabeu Formiguères, Puigcerdà, Collada de Toses, Ribes de Freser. En arribar a la botiga el Felip ens diu que és el nostre dia de sort doncs li queda una peça però que és de color groc ( l'actual és negre) i perquè ens diu que és el nostre dia de sort doncs perquè si divendres marxo als Alps i amb les festes de Nadal pel mig hagués estat molt difícil per no dir impossible aconseguir una peça igual, i poder l'única solució era canviar la fixació.
Després d'esperar una estona mentres feien el canvi finalment em tornen l'esquí preparat per la setmana vinent (que nevi als Alps doncs les condicions aquest any no són massa bones).

La fixació Dynafit s'ha trencat, veure'm quin arreglo té.

La mateixa fixació vista pel lateral.

La Teresa gaudint d'un magnífic dia de pista a la solitària estació de Formiguères.

Petit video de la baixada.

A la part superior de l'estació , al fons i a l'esquerra veiem la Serra de Madres.

Ja a casa, la fixació arreglada, encara que no la tenien del mateix color, l'important és que funcioni.

Que tots els problemes siguin tan fàcils de resoldre .
És cert què va ser un dia magnífic!!!!!
Per les classes rebudes,pel bon temps, l'estat de la neu i per la sort de trobar el recanvi de peça trencada.
Esperem que caigui una bona nevada als Alps i en els nostres Pirineus.
Que us vagi molt bé i gaudiu moltíssim
Fins aviat

Oso onak zarete, jarraitu horrela.Osasuna, bakea eta maitasuna urte berrian.