dissabte, 19 d’octubre del 2013

Vallter 2000- Núria, pujant al Noucreus i baixant pel Coll de Noufonts

Sortida atípica aquesta setmana pel canvi de companys, en principi havíem de sortir amb la Sandra per pujar el Puigmal desde Fontalba (quedem pel dia 9-11-2013) però per motius personals hem d' ajornar la sortida. La Marta Moyà ja feia molts dies que volia sortir (al mes de juny ja vàrem intentar sortir tot el cap de setmana i els dos dies, pluges a tot Catalunya). Aquest dissabte quedem per fer la travessa Vallter 2000 - Núria, la Irene ens farà de cotxe de suport i després de deixar-nos a Vallter 2000, portarà el cotxe fins a Queralbs i amb el cremallera pujarà fins a Núria per esperar-nos a que arribem nosaltres.
El divendres a la tarda la Marta ja no es troba massa bé i finalment dissabte no ens pot acompanyar a nosaltres  (te bronquitis), recuperat que et necessitem en plena forma. Amb la Irene parlem de canviar d'itineràri, però finalment decidim fer el mateix però amb unes petites diferències: Portaré l'equip de runnig, és a dir en lloc de motxilla el camelback; en lloc de botes, les sabatilles esportives; en lloc de pantalons de muntanya, les malles pirates. Els trams de pujada, caminaré ràpid i els trams plans i baixada aniré corrent però amb compte, ja que durant el recorregut hi ha molts trams de pedres i no em puc caure (s'ha de sortir la setmana vinent i l'altre i l'altre.................... ).
Surto de l'aparcament inferior de l'estació d'esquí de Vallter 2000 (1995 mts.) i pujo per la pista del Xalet, tantes vegades pujada fent esquí de muntanya. El dia és força bo ja que no fa massa calor però el vent ja comença a bufar, per aquí no puja ningú i no començo a avançar gent fins a la cruïlla del refugi d'Ulldeter. Arribo al Coll de la Marrana (2529 mts.), he trigat 47 minuts a fer els 535 mts. de desnivell fins aquí (només he caminat). Segueixo el GR-11 que baixa fins a creuar el riu Freser per després progresivament començar a guanyar metres direcció al Coll de Tirapits (2784 mts.) al que arribo després de passar per la Cabana de Tirapits. Ara ve un tram planer fins arribar al Pic Superior de la Vaca (2825 mts.), seguit de una forta baixada fins al Coll de Carança ( 2727 mts. ), porto 1h 58m desde l'aparcament de Vallter 2000.
Pujo fins al Pic de la Fossa del Gegant ( 2801 mts. ) i sense problemes arribo al Coll de Noucreus ( 2775 mts. ) punt on es veu ja per primera vegada Núria i on hauria de  començar la baixada cap al Santuari, després de pensar-ho una mica decideixo continuar fins al Pic de Noucreus ( 2799 mts.) i baixar pel Coll de Noufonts ( 2658 mts. ), la veritat es que no continuo cap al cim del Noufonts pel fort vent que fa per l'aresta i ja porto una estona per ella.
Continuant pel GR-11 que baixa del Coll de Noufonts arribo a Núria 3h i 19m després de sortir de Vallter 2000.

Abans de sortir cap a Núria, a l'aparcament inferior de l'estació de Vallter 2000 ( 1995 mts. )

Pujant per la pista del Xalet amb el refugi d'Ulldeter a la part superior, al fons el Bastiments.

Gra de Fajol Gran ( 2708 mts. )

Bastiments ( 2883 mts.)

Arribant al Coll de la Marrana ( 2529 mts. ), com sempre el vent bufa de valent.

Desde el Coll de la Marrana tot el tram fins al Coll de Tirapits ( 2784 mts. )

Balandrau ( 2584 mts. )

Direcció al Coll de Tirapits ( 2784 mts. )

Cabana de Tirapits ( 2690 mts. )

Tram recorregut, vist desde prop del Coll de Tirapits ( 2784 mts. )

La Cabana de Tirapits i Pic de l'Infern ( clica per veure sortida ) desde el Coll de Tirapits.

Coll de Tirapits ( 2784 mts. ) al fons el Pic Superior de la Vaca ( 2825 mts. )

Pic de la Fossa del Gegant ( 2801 mts. )

Arribant al Coll de Noucreus ( 2775 mts. )

Primera visió de Nuria desde el Coll de Noucreus, al fons el Puigmal ( 2910 mts. )

Pic de Noucreus ( 2799 mts. )

Pic del Raco Gros i Raco Petit ( clica per veure sortida ).

Desde el Pic de Noucreus ( 2799 mts. ) tenim davant el Noufonts ( 2861 mts. )

Coll de Noufonts ( 2658 mts. )

L'arribada a Nuria ( 1960 mts. )

Amb l'Irene, que després de deixar-me a Vallter 2000 em recull a Núria.

Hey molt bé, molt bon ritme jo no ho hagués fet millor, jajajajaja
Espero no tenir cap incident per a la propera sortida......sembla que la sort femenina no està en ratxa...

Fins aviat i molta salut