dissabte, 9 de març del 2013

Pic de Bacivers ( 2845 mts.) i Pic de la Dona ( 2704 mts.)

Per fí aquesta setmana ha caigut la llevantada esperada a la zona de Ulldeter i hem pogut treure els esquís per aquesta zona que tant ens agrada i que aquesta pèssima temporada en aquestes valls no havíem pogut gaudir. Surto de l'aparcament superior de l'estació de Vallter 2000 ( 2155 mts.) i enfilo direcció a la Portella de Mantet ja que vull veure com està la zona per veure si es possible fer aquest any la travessa cap al poble de Mantet. Arribo a la Portella de Mantet ( 2409 mts.) i la visió com m'imaginava es desoladora ja que només hi ha neu continua desde la cota 1800 aprox., con que Mantet esta a 1450 mts. la travessa queda anul-lada fins a una propera ocasió.
La segona opció del día es veu totalment factible ja que la nevada d'aquesta setmana no ha anat acompanyada de vent i les carenes estan força innivades ( cosa estranya en aquesta zona ), seguint la carena arribo al Pic de la Dona ( 2704 mts. ) on hi ha una gran quantitat de gent, sobretot amb raquetes. Sense treure pells continuo per la carena fins al Puig d'Ombriaga ( 2634 mts.), baixo uns metres fins al Coll de la Geganta ( 2611 mts.) i en aquest punt deixo la carena per franquejar a mà dreta direcció al Pic de Bacivers.
Deixo a la meva esquerra el petit llac de Bacivers totalment colgat per la neu, en aquest punt la pendent s'incrementa però la traça està molt ben oberta fins arribar al Pic de Bacivers ( 2845 mts.), després de fer el cim principal i pel mateix llom pujo a l'altre punta ja que per fer la baixada va molt millor per tenir un gran descens directe fins al mateix llac de Bacivers.
Torno a posar pells i remunto la vall fins al Pas de Bou on trec pells per última vegada i baixo per la cara est del Bastiments fins creuar les pistes de Vallter 2000 i per una neu magnifica arribar a l'aparcament on amb l'Irene  gaudirem d'un gran dinar al solet a la terrassa de l'estació.

Desde la Portella de Mantet ( 2409 mts.) la visió cap el poble de Mantet es desoladora.

Mantet sense gota de neu, la travessa Vallter-Mantet aquest any no podrà ser.

El Canigó ( 2784 mts.), vist desde la Portella de Mantet.

El Gra de Fajol Petit ( esquerra ) i el Gra de Fajol Gran ( dreta ).

El Gra de Fajol Gran amb les diferents vies que he anat fent durant aquest anys. Dona la casualitat que totes les vies les he fet amb el Xavier Martí.

Cara Oest del Gra de Fajol Petit.

Desde el Pic de la Dona, part del recorregut que em falta per fer.

Cim del Pic de la Dona ( 2704 mts.)

Bones traces per pujar al Puig de l'Ombriaga, al fons el Bastiments.

El Bacivers desde el Coll de la Geganta.

El Pont i la Torre de Camprodon a dalt del cim del Bacivers.

Pic de Bacivers ( 2845 mts.)

Panoràmica desde el Pic de Bacivers, d'esquerra a dreta: Pic de la Dona, Gra de Fajol petit i gran; Bastiments, Pic de Freser i Pic de l'Infern.

Vista del Pic de Freser i del Pic del Infern desde el Bacivers.

Linea directa de baixada desde el cim del Bacivers.

Xavier M ha dit...

Bé, bé. Això és treure's una espineta de sobre. Molt xules les imatges

TT ha dit...

Un dia magnífic , espectacularment innivat gràcies a les recents llevantades.
Espero que estigui igual o millor per a la setmana vinent, sinó haurem de canviar d'itinerari.
Quina sort gaudir d'un GRAN dinar, ja que uns altres gairebé no hem menjat en dos dies.
Salut

Josep Mª Moyà ha dit...

Xavier Martí: Ja tenia ganes de esquiar per la zona de Vallter, que gaudiu molt als Alps i a esperar a fer junts l'Hourgade a l'Abril.

TT: No et preocupis que la setmana que ve buscarem un bon itineràri després del teu curs d'esquí de muntanya.Ah i gràcies per fer-te seguidora del bloc.

Raül ha dit...

Hola Pep, ahir dilluns vaig fer la mateixa sortida però amb final al Bastiments sense passar per el Bacivers. Es veien traces de baixada que potser eren les teves. Bona neu però una mica de vent. Fa bastants anys vaig fer la baixada directe del Gra de Fajol Gran amb tu i el Xavier. De segur que no ho recordes, veritat?
Salut company!!

Josep Mª Moyà ha dit...

Raül: Ostres Raül doncs no ho recordo.Es el dia que varen baixar directa desde el cim per la cara Nord-Oest amb el Xavi.?
Salut!!!

Raül ha dit...

Si, si. Hi érem els tres. Jo es la única vegada que he baixat per aquesta cara. Recordo que no les tenia totes......