dissabte, 16 de març del 2013

Aproximació al Pic de les Valletes i Pic de la Mina ( 2683 mts.)

Surto de l'aparcament superior de l'estació de Porté-Puymorent ( 1850 mts.), hi ha molta neu per aquesta zona i no fa falta pujar per la pista central ja que han obert diferents camins per pujar a l'estació intermitja. Quan arribo al telecadira de la Mina ( 2095 mts.) deixo la pista i començo a obrir traça direcció al Pic de les Valletes ( 2793 mts.) no tinc massa clar on puc arribar avui ja que hi ha molta neu però l'idea es anar sempre pel fons de la vall on no hi ha cap perill d'allaus i quan arribi als estanys de la Vinyola ja veurem que faig.
He vist que hi han dues persones franquejant per sota el Pic de la Mina direcció al mateix lloc que jo però bastant més amunt. A mida que m'apropo més ja m'adono que hi ha molta acumulació de neu i m'estic pensant girar a mà dreta ( nord ) i anar cap al Pic de la Mina per la via normal, una mirada cap a la part superior i m'adono que de  les dues persones que havia vist abans ara només en veig una. Les traces s'han parat en un punt concret i es veuen traces de baixada caminant, i l'altre persona??.
Desde lluny sembla que una allau els hagi agafat, començo a tirar cap a la seva direcció, al cap d'una estona veig l'altre persona que també comença a baixar, finalment ens trobem, son una parella de Barcelona, el Jose i la Jordina que m'expliquen el que ha passat : s'ha trencat una placa amb un gran soroll i s'han espantat molt i han decidit baixar un tram caminant. Estem una estona parlant i veient com està la muntanya per aquesta zona, ens despedim ells  tornen al coll de Puymorent i jo començo un franqueig per tornar a agafar la via normal al Pic de la Mina on el vent bufa amb molta força. Arribo al coll on deixo els esquis i continuo a peu fins arribar al Pic de la Mina ( 2683 mts.).
En aquest moment comença a bufar el torb amb una gran violència, baixo ràpid fins al coll on trec les pells m'apreto les botes i cap a baix. El tram de la carena la neu està bastant dura, quan arribo a la part superior del telecadira de la Mina la neu canvia totalment i passa a ser una neu pols magnifica que em fa gaudir d'un gran descens.

Desnivell:  940 mts.

La Coma d'en Garcia ben innivada amb el Pic de Trespunts.

Cercle alpí per excelencia amb el Pic de les Valletes i la Vinyola.

Aproximació direcció a la Valleta.

S'ha d'obrir la traça, ja que en aquest sector no acostuma a venir ningú.

Pic de les Valletes amb el seu diedre central.

Una altre visió del Pic de les Valletes ( desde el cim del Pic de la Mina )

Franquejant per sota el Pic de la Mina.

El Jose i la Jordina que retornen al Coll de Puymorent després de l'ensurt del trencament de la placa.

Allaus de placa per sota el Pic de la Mina.

Panoràmica de la Coma d'en Garcia.

Visió cap a la zona d'Andorra.

Pic de la Mina ( 2683 mts.)

Cims de l'Ariege que varem pujar amb el Juan Carlos Vizcaíno una travessa amb esquís realitzada ja fa uns anys.

TT ha dit...

Quin ensurt s'hauran endut la parelleta.
Un cap de setmana amb molt i molt vent,encara en xiulen les orelles. Esperem que la propera sigui millor.

Jose "piani" ha dit...

Salut Josep Maria molt bona la piulada, me n'alegro que al menys fesis el Pic de la Mina. Sembla que a Cambra D'Aze tambe es van retirar les cordades pel mateix i al Vermicell va haver-hi allau sense consequencies.En general ha estat un cap de setmana ventos i moolt carregat de neu. Segur que coincidim en una altra ocasió a la muntanya amb millors condicions i ens expliquem batalles. Quan estigui a casa, t'enviaré dues fotos que també nosaltres et vam fer.
Salut i muntanya.

Josep Mª Moyà ha dit...

TT: Doncs si, esperem que la propera setmana tinguem més sort i podem gaudir d'un bon cap de setmana d'esqui de muntanya.

Jose "piani":La veritat es que ha estat un cap de setmana molt i molt ventós, a veure si podem coincidir un altre día, molts records a la Jordina.