dissabte, 23 de febrer del 2013

El Turbón ( 2492 mts.)

Llarga i dura sortida la que hem realitzat avui tant per la nevada al sortir de casa ( La A-2 tenia força neu a la carretera ) com per les dures condicions durant tot el dia de fred i vent.
Al arribar a les 6 del matí a l'aparcament del Bruc on hem quedat amb el David Terrades, el Xavi i la Carme la nevada es espectacular. Passem tot el material en un cotxe i enfilem cap a la Vall del Ésera. Tenim els nostres dubtes de com estarà la carretera a la zona de La Panadella, ja que es la més alta d'aquesta zona, però la sorpresa es que quan sortim del túnel del Bruc la neu pràcticament desapareix i podem realitzar el viatge sense problemes metereológics.
Per arribar al punt de sortida tenim que creuar el poble de  Castejon de Sos i agafar la N-260 fins al Coll de Fades ( 1471 mts.). En aquest punt deixem la carretera nacional i agafem a mà dreta una desviació que ens porta fins a Sant Feliú de Veri abans d'entrar al poble a mà dreta direcció a La Muria, tampoc fa falta arribar al poble i uns metres abans d'arribar agafem un altre cop a mà dreta la desviació fins al merendero i Plano de La Muria on deixem el cotxe.
Sortim de l'aparcament ( 1370 mts.) i seguim la pista que ens portaria fins a la Colladeta Durán, just quan portem 2Km. i en el punt que baixa el rierol de la Canal de Selva Plana  deixem aquesta pista i agafem a mà dreta. Aquest primer tram entre bosc no es gens espès i el camí es ampla, quan arribem a la cota 1635  i portem  3,1 Km desde l'aparcament ens tenim que treure els esquis ja que durant 500 metres el camí es molt estret i molt dret, totalment desaconsellat pujar i baixar amb els esquis.
A la sortida del bosc ( 1740 mts.) ja podem tornar a calçar esquis i continuem fins al Coll de San Adrián ( 1915 mts.) on veiem tota la resta de la ruta, fins aquí el vent no bufava massa fort a partir d'aquí ja es veu cada cop bufar amb més violència. Baixem uns metres sense treure pells fins a la Canal de San Adrián que ens portarà fins al Coll Porroduno ( 2273 mts.), aquí al Coll fa molt fred i el vent bufa molt i molt fort.
Seguim per la carena cimera i pocs metres abans d'arribar al cim hi ha un pas horitzontal de 15 metres que al estar gelat el Xavi i jo preferim passar amb grampons, el David i la Carme passem amb els esquis als peus.
Així arribem tots quatre al cim del Turbón ( 2492 mts.) on la temperatura es de -12º i el vent de 60 Km/h.
Unes fotos ràpidament i comencem el descens amb neu de tots els estils ( pols, dura, encrostada, ventada ) però que es deixa fer força bé. Seguim el mateix camí de pujada fins arribar al cotxe on tenim una temperatura de -5º.
Ha estat una sortida molt dura però al mateix temps divertida amb uns grans amics, gràcies a tots tres i fins la propera.

A les 6 del matí al poble del Bruc on hem quedat per deixar els cotxes la  nevada es intensa.

A l'aparcament del Plano de La Muria ( 1370 mts.) on comencem la sortida.

En aquest punt deixem la pista principal per endinsar-nos al bosc.

Amb la Carme que avui estrena botes (Dynafit TLT 5) i esquis  (Dynafit Seven Summits)

A la sortida del bosc ( 1740 mts.) on hi ha un tram tan estret i dret que tenim que passar amb els esquis a les mans.

La continuació direcció al Coll de San Adrián.

Ja s'intueix el coll i al fons la cresta del Turbón.

Mirada enrere abans del coll amb el Gallinero(2728 mts.), Cibollés(2749 mts.)  i Basibé(2726 mts.)

Coll de San Adrián ( 1915 mts.)

Al fons el Coll de Porroduno ( 2273 mts.) on tenim que anar per agafar a la dreta fins el Turbón.

Baixem uns metres sense treure pells fins a la canal de San Adrián.

Ja a la canal de San Adrián direcció al Coll de Porroduno ( 2273 mts.)

A mida que anem pujant el fred es més intens i el vent bufa amb violència.

A la cota 2100 aprox. fem l' última parada  en un petit racó que no buja massa fort el vent.

Arribant al Coll Porroduno ( 2273 mts.)

Últims metres abans d'arribar al cim del Turbón.

El David, el Xavi i la Carme al cim del Turbón ( 2492 mts.)

El Xavi ben abrigat al cim amb una temperatura de -12º i un vent de 60 km/h.

Al cim del Turbón amb cara de fred.

Baixant desde el coll de San Adrián ( 1915 mts.)

L'arribada al cotxe després d'un gran i dur dia.

TT ha dit...

Espectacular nevada,per sort va sortir el sol,però, ahir a Montblanc encara hi havia un munt de neu...
Molt bona compra Carme els Dybafit Seven Summits són de pel·lícula.
Si, la veritat és que teniu cara de MOLT FRED, als que se us veu la cara!!!!!!!