dissabte, 22 de desembre del 2012

Torre d'Eina ( 2850 mts.), Pic d'Eina ( 2786 mts.) i Noufonts ( 2851 mts.)

Juny de 1985, 2/4 de 9 del matí a l'estació de tren de Ribes de Freser. Jo viatjo sol, baixo del tren, mentre estic esperant el cremallera que em porti a Núria ( jo en aquell moment tenia 16 anys ) veig una persona fent boulder a la pared de l'estació i m'en vaig a parlar amb ell.
Es el Xavier Martí que també va sol, es uns quants anys més gran que jo i m'ofereix anar amb ell a la Torre d'Eina i al Pic d'Eina, jo evidentment amb la seva experiència no desaprofito l'oportunitat i marxem junts tot el cap de setmana. 27 anys després seguim preparant sortides plegats ( dijous marxem als Alps )
Desembre de 2012 uns quants anys després però amb la mateixa força, il.lusió i motivació sortim amb la Teresa del Santuari de  Núria ( 1960 mts.).
Seguim el GR-11 que després de passar per tota la Conca del Noufonts ens deixa al Coll de Noufonts ( 2658 mts.) ja fa una estona que hem tingut que posar grampons ja que no hi ha massa neu però la que hi ha està força gelada. Desde el Coll continuem fins arribar al Noufonts ( 2851 mts.), unes fotos i continuem per la carena fins al Pic d'Eina ( 2786 mts.), el vent es bastant molest i ens obliga tota l'estona a portar posat el gore-tex. En aquest punt deixem el que es l'olla de Núria i agafem la carena que porta direcció nord, baixem fins arribar al Coll de la Torre d'Eina. Fins aquest punt la neu estava força bé i no ho havia molta acumulació, a partir del Coll la cosa ja canvia i en alguns trams la neu ens arriba al genoll cosa que fa endarrerir molt l'ascensió. Finalment arribem a la Torre d'Eina ( 2850 mts.), parem 10 minuts on bevem i mengem una mica i comencem el descens primer fins al Coll i després per segona vegada fins al Pic d'Eina.
Aquesta vegada ja ni parem al cim i continuem fins al Coll d'Eina, agafem al camí de baixada fins a Núria després de passar per el Plà de les Barraques i continuar per el Torrent de la Coma d'Eina.

Horari: 8h.12.

10 minuts després de  sortir de Núria primera desviació, nosaltres cap al Noufonts.

Pujant per la Coma del Noufonts, al fons el Coll i a l'esquerra el cim.

Desde el Coll de Noufonts ( 2658 mts.) mirant cap a l'oest els pics del Racó.

Desde el mateix coll ja podem veure el cim del Noufonts ( 2851 mts.)

La Teresa pujant els últims metres abans d'arribar al primer cim del dia.

Noufonts ( 2851 mts.)

Panoràmica desde el mateix cim direcció al sud.

Desde el Noufonts però ara direcció nord.

Desde el Pic d'Eina ( 2786 mts.) tram recorregut desde el Noufonts.

Iniciem la baixada del Pic d'Eina direcció a la Torre d'Eina.

Part del tram de l'aresta a la Torre d'Eina.

A prop del Coll de la Torre i abans d'iniciar la pujada per l'aresta.

Primers metres de l'aresta.

Tram recorregut desde el Pic d'Eina.

Per aquí fa dies que no passa ningú i tenim que obrir tota la traça.

Tram final  amb neu sense transformar i en algunes parts molt fonda.

Torre d'Eina ( 2850 mts.)

Iniciant el descens.

La Torre d'Eina a la dreta i a l'esquerra la Coma d'Eina.

El Puigmal i el Pic del Segre vist desde el Plà de les Barraques ( 2630 mts.)

Com m'hagués agradat estar "aquest" juny de 1985, 2/4 de 9 del matí a l'estació de tren de Ribes, per haver-vos conegut abans.
M'alegro que no perdis la il·lusió de tornar fer-ho 27 anys després, amb mi.
Jo si que estic contenta , ja tinc tota l'olla de Nuria
Malgrat les vegades que vam haver de posar-nos i treure els grampons a causa del gel,un dia magnífic, una sortida espectacular en conjunt una sortida ESTUPENDA.
Salut

Raül ha dit...

Hola, aquesta sortida que vareu fer em va semblar molt interessant i vaig decidir fer-la igual que vosaltres en quan tingués un dia lliure. Aquest dia va ser el passat 31 de desembre. Hi vaig fer alguna variant com fer-la en sentit contrari i tornar de Núria a Queralbs per el camí vell que segueix el Riu Núria. Va ser una bona sortida i la baixada final a Queralbs molt bonica arribant al cotxe ja de nit. Al igual que vosaltres grampons a l'aresta del Torre d'Eina però no varen fer falta en la resta del recorregut ja que ha marxat bastant la neu i la baixada del Coll de Nou Fonts es pot fer per terra sense tocar neu o glaç. Realment la zona de Ter- Freser esta ben fotuda de neu. L'horari va ser de 6h. i 45 min. per fer Núria - Coll d'Eina - Pic d'Eina - Coll de Torre d'Eina -Torre d'Eina (3h. 20 min.)- Pic d'Eina - Nou Fonts - Coll de Nou Fonts - Núria. Per baixar de Núria a Queralbs 2h. mes. A veure si coincidim per a fer alguna sortida. Bon Any 2013.
Raül

Josep Mª Moyà ha dit...

Teresa: Si que va ser una sortida molt maca, a veure quan repetim.

Raül: M'alegro que t'agrades la sortida,quan varem dinar l'altre dia em vaig recordar de moltes coses, no ho dubtis que un dia d'aquest fem una sortida. Bon any 2013.