divendres, 28 de desembre del 2012

Mont Rosset ( 2449 mts.) Alps Beaufortain

Itinerari per arribar al Mont Rosset ( Emmanuel Cabau, Editions Olizane, Beaufortain)

Divendres 28-12-2012

La sortida d'aquest any als Alps l'hem plantejat d'una altre manera diferent a la  d'altres anys, hem esperat fins a l'últim moment per veure on estaven les millors condicions de neu i de temps , que si a la Chartreuse, que si al Queyras, al final hem tornat al Beaufortain.
El Xavi ja havia estat uns anys enrere amb el Cegesqui i ja explicava meravelles d'aquest lloc. La ciutat més gran i el centre  neuràlgic es Albertville on es varen celebrar les olimpíades d'hivern de 1992.
Nosaltres tindrem el nostre camp base particular al bonic poble de Giez a 14 Km. al Oest d'Albertville.
La nostre primera  agradable sorpresa es quan arribem als apartaments on estarem allotjats  aquest dies i a la recepció hi ha una noia molt simpàtica però una mica tímida que es diu Meritxell ( els seus pares francesos del nord varen viure uns quants anys a Andorra i per això li van posar aquest nom.).
Tota la nit ha estat plovent a cotes baixes però el limit estava sobre 1200 mts. per tant esperem gaudir del dia, Agafem la carretera de Albertville a Moutiers i seguim direcció a Bourg- Saint-Maurice ( N90) fins arribar al poble d'Aime. Al centre del poble agafar la desviació a mà esquerra fins a la petita població de Côte d'Aime i desde aquí seguir les indicacions fins a l'estació d'esquí de fons de  Les Pars ( 1400 mts.)
Sortim del cotxe amb els esquis posats i comencem seguint uns metres la pista d'esquí de fons fins arribar al Pont de la Gitte on deixem les pistes i ja per dins el bosc direcció SE fins a Le Chambrier ( 1868 mts.) on hi han uns xalets i una petita capella. Agafem a mà dreta (S)  per pujar per unes pendents moderades fins arribar al xalet de Mont Rosset ( 2117 mts.)  continuar per la mateixa direcció fins uns metres abans del cim on hi ha un petit tram més dret que superem sense problemes tot i que aquest últims metres el vent s'aixecat amb força i ens obliga a posar-nos les jaquetes abans de fer  el Mont Rosset ( 2449 mts.).
La vista es espectacular desde el cim, darrera nostre tenim la piràmide rocosa de la Pierra Menta ( 2714 mts.), sense perdre ni un minut traiem pells i ens preparem per la baixada que la fem per la part esquerra per on encara no ha baixat ningú.
Que us puc dir que no sabeu, " QUINA BAIXADA " una neu pols espectacular, de boníssima qualitat ( neu  molt seca ) i cada gir que fas gaudeixes més que l'anterior.
Hem baixat desde el cim fins a Le Chambrier ( 1868 mts.) per terreny totalment verge a partir d'aquest punt seguim les traces de pujada fins arribar al cotxe, havent gaudit d'un descens antològic.
Demà tenim l'estrella de la sortida ja que en principi es el millor dia i volem fer una circular per una altre part del Beaufortain. To be continued.....................................

Pistes d'esqui de fons de Les Pars ( 1400 mts.) on comença la pujada al Mont Rosset.

L'estació d'esquí de fons està tancada i som els esquiadors de muntanya els que marquem el recorregut.

La nevada d'ahir ha deixat 20 cm. de neu nova.

Comencem a trobar les primeres cases colgades per la neu.

Paisatge idilic per la pràctica de l'esquí de muntanya.

El Xavi i jo després de passar el primer tram de bosc.

La traça l'han obert un grup de francesos que ens precedeixen i això ens estalvia molta feina.

El Xavi al costat de Les Maraiches ( 1755 mts.)

Els abets ben carregats de neu, postal per aquest dies de Nadal.

Amb la Rosa prop de Le Chambrier ( 1868 mts.)

A la cota 1986 mts. ja es comença a intuir el cim.

Chalet de Mont Rosset ( 2117 mts.)

La part superior del anterior xalet vist uns metres per sobre amb les primeres traces de baixada.

Amb el Xavier Martí al Mont Rosset ( 2449 mts.).

El cim rocós de la Pierra Menta ( 2714 mts.).

La Rosa al cim del Mont Rosset aguantant la ventisca de neu.

El vent aixeca la neu a l'aresta cimera.

Neu pols EXCEL.LENT durant tota la baixada.

La nostre cara de satisfacció demostra com es pot arribar a gaudir amb una baixada amb neu pols.

La Rosa i el Xavi disfrutant de la neu al pas per Le Chambrier ( 1868 mts.)

Que poc els hi falta per esquiar per la teulada de la casa.

Un petit descans a la baixada per recordar aquest moments.

Passant per les cases de Gittaz ( 1640 mts.). aprofitem que només ens resta 250 mts. de baixada, uff això s'acaba per avui però demà promet més i millor amb l'estrella de la sortida.

Només amb veure-us les cares de satisfacció, ja està tot dit!
Espectacular la foto de la Pierra Menta.
És veritat que les fotografies semblen postals de Nadal, un paisatge més que idíl · lic, per acabar el dia en una d'aquestes casetes amb la xemeneia encesa.
Tenim el blog obert per veure la sortida estrella del dia següent.
Tic tac tic tac

Impressionant les fotografies fetes, m’agraden totes ja que semblen de postals de Nadal.
Ha sigut tot un repte el que et vas proposar.
Estic a la espera del dia següent, que segur que és espectacular també.