dissabte, 21 d’abril del 2012

Pic de la Dona ( 2702 mts.) i Cap de Chauches ( 2694 mts.)

Dia d'exploració per una vall que no havia estat mai i de regal un cim que no tenia a la col-lecció.
Surto de l'aparcament superior de l'estació de Vallter 2000 ( ja està tancada ) a 2155 mts. i començo a pujar per la pista de la Xemeneia fins arribar al final del remuntador, enlloc de seguir fins al coll em desvio a la dreta ( est ) per pujar al Pic de la Dona ( 2702 mts.).
La neu a la part superior de la carena per efecte del vent està bastant gelada, trec pells al cim i començo la baixada fins al coll ( 2642 mts.), aquí deixo la carena per entrar directament al tub que em portarà fins a la Coma de Bacivers, la neu a diferencia quan baix baixar al mes de novembre està bastant encrostada i es deixa baixar però amb compte.
Arribo a la Coma de Bacivers ( 2350 mts.) on aprofito per beure i menjar una mica ja que al Pic de la Dona el vent era bastant intents. A partir d'aquest punt començo un itinerari que no havia passat mai , poso pells i començo a pujar direcció a la cara nord del Pic de Bacivers, arribo a un pla ( 2502 mts.), a la meva dreta tinc el Cap de Chauches ( 2694 mts.) i a la meva esquerra la cara nord del Pic de Bacivers.
Hi ha una cordada de 4 persones que estan pujant al corredor Petit Dídac ( 50º ), estic una estona pensant en seguir-los però entre que vaig sòl i que hi ha molta neu acumulada ho deixo per una altre vegada.
Començo a obrir traça per les primeres rampes del Cap de Chauches, en aquest moments la cordada de 4 estan sortint ja del corredor ( quina enveja ), l'inclinació es forta i amb unes llargues llaçades arribo al cim de Cap de Chauches ( 2694 mts.). No es veu ningú a kilòmetres ja que es una vall molt solitària, baixo amb una neu primavera ja transformada molt bona, arribo a la Coma de Bacivers ( 2350 mts.) on poso pells per tercera vegada i començo a remuntar la vall fins arribar a la mateixa carena sota el bastiments, Pas del Bou ( 2701 mts.) on trec pells i baixo fins arribar al cotxe per les pistes de Vallter 2000 ja tancades al public.
Per ultim vull donar molts ànims desde aquest humil bloc a la Teresa, que la setmana passada amb el Ruben i amb mi,  baixant del Pic de la Mine es va trencar el turmell i en tindrà per algunes setmanes, molts ànims i una rapida recuperació.

Pujant per les xemenéies amb els Gra de Fajol Gran i Petit al fons

Obrint traça amb el Bastiments entre boires.

Desde el Pic de la Dona, Bastiments i Bacivers

Pic de la Dona ( 2702 mts.)

En aquest punt deixo la linea divisoria i entro al vessant francés per buscar la Coume de Bassibes

Coume de Bassibes ( 2350 mts. ) torno a posar pells per pujar al Cap de Chauches

Itineràri de baixada fins a la Coume de Bassibes i pujada cap al Cap de Chauches.

Visió de la cara nord del Pic de Bacivers ( 2845 mts.)

Cordada sortint del corredor Petit Dídac a la cara nord dels Bacivers

Desde el Cap de Chauches ( 2694 mts.) part de l'itineràri fins al moment.

Cap de Chauches ( 2694 mts.)

Desde el cim visió del Pic de Freser i de l'Infern.

Corredor Petit Dídac al Pic de Bacivers ( 2845 mts.)

Desde el Pas del Bou ( 2701 mts. ) al peu del Bastiments visió dels Gra de Fajols

Esplèndida sortida, i pel que es veu una neu de DÉU MEU
D'humil blog RES DE RES, que mira les visites que tens cada setmana....
I com la recuperació serà rapidíssima, farem el corredor Petit Didac aviat si no hi ha un ADÉU NEU , si pot ser amb J.C.Vizcaino que ja m'ha comentat a partir de quina data està disponible, i aprofito i vaig amb dos MESTRES.
Fins aviat ¡¡¡¡¡ espero!!!!!!!

Maria José ha dit...

Passen els anys i encara em sorpren positivament trobar-me amb el teu blog quan busco alguna ressenya ☺️
Una abraçada enorme Josep Maria, a veure si ens trobem per les muntanyes!