dissabte, 28 de gener del 2012

Puigmal ( 2912 mts.), Pic del Segre ( 2848 mts.) i Finestrelles ( 2829 mts.)

Dia hivernal amb molt poca gent a la muntanya ( en tot el recorregut ens hem creuat amb 4 persones ), al cim del Puigmal només estàvem nosaltres, cosa quasi impossible.
Sortim de Nuria ( 1960 mts.) i seguim el camí d'estiu, la feble nevada caiguda la nit abans ha amagat el gel i tenim els primers problemes del dia per passar sense posar-nos els grampons. Aquest primer tram es molt irregular, hi han moltes roques i no et permet calçar grampons.
Arribem al Plà de l'Ortigar on al canviar de vessant la neu es continua i ja podem posar grampons. Entrem dins de la Coma de l'Embut on hi ha una bona innivació, passem molt a prop del pluviòmetre on recordem a l'Ainhoa ( varem fer una sortida al Puigmal, Pic del Segre i Piugmal de Llo, aquest estiu tenim que tornar a repetir ehhh.), en aquest punt girem a l'esquerra i per un tram força dret arribem al Puigmal ( 2912 mts.)
Fem dues fotos i ràpidament ( fa vent i molt fred ) seguim l'aresta direcció al Pic del Segre ( 2848 mts.) al qual arribem després de passar per el Petit Pic del Segre.
A partir d'aquí tot baixada fins el Coll de Finestrelles ( 2604 mts.) on descansem una estona per afrontar tot el tram següent. Sortim del Coll i per una forta pendent fins arribar al Puig del Coll de Finestrelles ( 2741 mts.), ja veiem al fons el Finestrelles però encara ens queda un tram d'aresta horitzontal, una petita baixada on arribem a un fals Coll ( 2724 mts.) que després farem servir per baixar cap a Nuria.
Iniciem els últims 110 mts positius del dia fins al Pic de Finestrelles ( 2829 mts.).
Unes fotos i iniciem la baixada per el mateix lloc que acabem de pujar fins arribar al fals Coll on una pala força dreta i amb la neu molt dura ens farà prendre molta cura a la baixada, finalment a la cota 2275 agafem les traces que porten al Coll de Finestrelles ( 2604 mts.) i seguim fins arribar de nou a Nuria.

Recorregut 16,11 Km.

Nuria ( 1960 mts.), només hi ha neu artificial a les pistes.

Cara Est del Pic del Segre ( 2848 mts.)

Bona innivació a la Coma de l'Embut, al fons el Puigmal

Puigmal ( 2912 mts.)

De esquerra a dreta: Finestrelles, Pic d'Eina, Noufonts i Noucreus

Ja veiem el cim del Puigmal

Puigmal ( 2912 mts.) en un dia hivernal

Banderes d'oració al cim del Puigmal ( Namaste )

Foto desde el Petit Pic del Segre ( 2812 mts.), al fons el Puigmal i tram ja recorregut

Tram de fàcil aresta per arribar al Pic del Segre ( 2848 mts.)

Puigmal de Llo ( 2801 mts.)

A l'aresta entre el Puigmal i el Pic del Segre

Pic del Segre ( 2848 mts.)

Puig del Coll de Finestrelles ( 2741 mts.) i Pic de Finestrelles ( 2829 mts.)

Pic de Finestrelles ( 2829 mts.)

Font Romeu amb el Carlit a mà esquerra

arnau ha dit...

os faig saber a la gent que fa temps que no puja a Núria, que la porta d'accés a la estació ha cambiat de lloc.

ACT

La veritat un dia hivernal,amb l'enfarfec del gel i el vent. El dissabte vam estar en la ment de molta gent,ja que m'han preguntat si vam patir molt, doncs mentre gaudíem d'un dia assolellat, (per sort) per altres contrades van tenir tot el dia de pluja.
Avui ha estat gairebé tema de discussió en l'oficina, quina fotografia hauria de posar de fons de pantalla, si una és bona l'altra és millor!!!!!!

Bones!!!
Molt bé gent... Quins bons records m'ha portat aquesta sortida, la veritat és que no té res a veure amb el dia que varem estar. Per cert hi ha una part que no s'ha explicat... Les pirulilles a l'estació, Josep Mª no t'imagino i sobre tot amb el que diran jajaja.
M'apunto el tema de la sortida però el complicat és per quan.
Molts petons als dos i moltes felicitats.