dissabte, 17 de desembre del 2011

Taga ( 2039 mts. ) i Puig de la Portella d'Ogassa ( 1898 mts.)

2/4 de 9 del matí, sortim de Setcases direcció a Vallter 2000 ens aturen dues persones de l'estació i ens comenten que la pujada esta complicada.Decidim provar però passada la entrada a Coma de l'Orri el terra esta glaçat i girem cua.
Sabia decisió, 30 minuts més tard tanquen els accessos a l'estació per gel a la carretera. Prenent un cafè amb llet a Setcases decidim que podem fer. L'ascensió al corredor "Petit Didac" de la cara nord del Pic de Bassibers tindrà que esperar una  altre ocasió.

Corredor Petit Didac, cara nord Bassibers ( fotografia dels amics de Asprextrem.com )

Al final triem anar a Ribes de Freser  per pujar el Taga desde Bruguera. Agafem la pista asfaltada que va al Coll de Jou i al costat d'un vallat de vaques deixem el cotxe ( 1615 mts.), la temperatura es fresca ( +1º ).
Pugem pel llom herbós amb una forta pendent, neva lleument, arribem a l'aresta final que ens deixa al cim del Taga ( 2039 mts.). Desde aquest punt baixem cap a l'est seguint la carena  fins arribar al Puig d' Ogassa     (1898 mts.), el vent es bastant fort i baixem ràpidament fins al cotxe.
El dia continua tapat per la part del Puigmal, Balandrau, etc. per tant ha sigut una sortida tranquila però veient el temps i l'errada dels pronòstics metereológics ja esta be.
També ens ha servit per parlar de futures sortides a països llunyans................

El Taga ( 2039 mts.) vist desde la pista de Bruguera al Coll de Jou.

El Juan Carlos i jo al cim del Taga ( 2039 mts.)

Taga ( 2039 mts.)

El Taga vist desde la Portella d'Ogassa

Al cim del Puig de la Portella d'Ogassa ( 1898 mts.)

Comença a nevar al Pirineu, a veure si es veritat

Les besties tindran l'aigua fresca per beure.

Quina diferència de paisatge, de quan vaig pujar aquesta primavera, recordo que també feia un dia molt ventós.
M'hauria agradat venir, perquè m'afegissiu en les properes sortides a països llunyans ...
A nosaltres ahir ens va fer un dia bonissim.
Segons les notícies ja ha començat a nevar, i aviat podrem posar-nos els esquís! (cadascun en la seva especialitat)
Fins aviat

Maria José ha dit...

Vaig fer el mateix diumenge, anàvem en direcció al Puigmal però al veure que el vent bufava amb tanta força vam girar cua abans d'arribar a Queralbs.
Mitja volta i cap al Taga!