diumenge, 3 d’abril del 2011

Balandrau ( 2584 mts.) per Ulldeter

Dissabte 2-04-2011.

Després de la setmana tan moguda que hem tingut amb el concert de Roger Waters (Pink Floyd) dimecres a la nit i el concert de dijous de Roger Hodgson ( Supertramp ) al Palau de la Musica, sortim dissabte al matí cap a Ulldeter.
Surto de l'aparcament inferior de l'estació de Vallter 2000 ( 1995 mts.) i seguin la pista del Xalet fins passat el Refugi d'Ulldeter on giro a l'Oest per anar direcció al Coll de la Marrana.
Uns centenars de metres abans d'arribar al Coll, m'avança un corredor que al veure'm em saluda efusivament. Es el meu amic Roger Molist, de Vic, junts varem estar l'any 2006 a l'expedició al Mustagh-Ata ( 7546 mts.).
Parlem una estona, ell em comenta que s'en va cap al Bastiments i el Baciver, quan jo li comento la volta que vull fer, fent el Balandrau com a cim principal em comenta si es pot apuntar,jo li dic i tant que et pots apuntar ( tot i que se, que em portara tot el dia amb el ganxo, es el que te anar amb corredors d'esqui-alpinisme.).
Comentant la jugada arribem al Coll de la Marrana ( 2529 mts.), treiem pells i ens tirem cap a Coma de Vaca amb una neu primavera de molta qualitat.
Podem arribar fins al costat del refugi de Coma de Vaca ( 1995 mts.) on tornem a posar pells per remuntar direcció al Balandrau, arribem a un coll ( 2496 mts.) i desde aquest punt i amb unes quantes llaçades arribem al cim del balandrau ( 2584 mts.).
Treiem pells i baixem directes pel Torrent de Bogadé, a la sortida del cim rasquen una mica amb algunes pedres que hi havien amagades però un cop al Torrent ja hi ha força neu. Quan arribem a la part inferior la neu ja esta bastant pesada però encara es deixa fer.
Arribem al plà del refugi de Coma de Vaca ( 1995 mts.) i tornem a posar pells per pujar amb un calor insuportable fins al Coll de la Marrana i desde aquí baixada fins a l'aparcament inferior, en aquest punt ens despedim del Roger que torna cap al seu Vic, nosaltres marxem cap a Ribes de Freser a buscar els nous esquis que m'he comprat: Mustagh Ata Superlight de Dynafit.

Bastiments, força carregat de neu
Cara Nord-Oest del Gra de Fajol Gran.
El Roger amb el Balandrau darrera seu.
Arribant al Balandrau
A prop del cim, l' itinerari de baixada desde el Coll de la Marrana

Balandrau, al fons s'intueix Montserrat
El Roger i Jo al cim del Balandrau ( 2584 mts.)

Refugi de Coma de Vaca ( 1995 mts.)
Canvi de pells després de baixar el Balandrau
Bastiments i a la dreta Coll de la Marrana
Balandrau ( 2584 mts.), color vermell per la baixada

Diumenge 3-04-2011.

Avui quan arribem a Núria no hem crec el que vec amb els meus ulls. " Quina fossa de Neu" amb una setmana ( si ja ho dic que aquestes calorades no van bé per la neu).
Surto direcció al Noucreus, quan porto uns 200 mts. de desnivell tinc que tornar cap a Núria per un problema tècnic amb les fixacions.
Després de arreglar-ho i sense ganes de tornar a pujar per la Vall de Noucreus , pujo direcció al Puigmal. Pujo per la Coma de l'Embut i quan arribo al pluviòmetre ( 2580 mts.) i veient que es bastant tard decideixo baixar i provar els nous esquis.
La neu esta bastant pesada però es deixa esquiar bé, disfruto molt amb els esquis ja que floten molt al tenir unes cotas bastant pronunciades.

La Coma de l' Embut

Al fons la Vall del Noufonts i la Vall del Noucreus
Al pluviòmetre del Puigmal
Els nous esquis Mustagh Ata Superlight de Dynafit
A punt per iniciar el descens
Els primers girs amb els nous esquis

En veritat, aquesta calor és insuportable....nosaltres vam estar a punt de banyar-nos en un salt d'aigua.
Ens han parlat molt bé de la casa DYNAFIT,és el més lleuger de la seva categoria, de fet estem mirant per canviar-los quan puguem
Que bons records tenim d'aquest famós pluviòmetre el dia que varem pujar amb tu, ara aviat farà dos anys i sembla ahir, ens quedarà en la memòria per a tota la vida, esperem que a tu també.
(sobretot el pollastre rustit)
Esperem poder sortir de nou amb tu, quan les agendes ens ho permetin.