dissabte, 19 de febrer del 2011

Pic de la Dona ( 2704 mts.) i Bastiments ( 2881 mts.)



Per fi m'han arribat les meves noves botes d'alpinisme que feia més de dos mesos que las tenia demanades.
Decideixo anar a provar-les a la cara nord del Pic de la Dona on hi han unes quantes canals per poder passar un dia divertit, en aquesta mateixa cara nord ja fa uns anys vaig escalar una canal amb el Xavier Martí.
Surto de l'aparcament superior de Vallter 2000 ( 2155 mts.) per enfilar el camí cap a la Portella de Mantet, el coll que divideix Catalunya de França. Només sortir ja m'he adonat que avui es un dia trampa, m'explico, dijous va estar tot el dia nevant i varen caure uns 25 cm. aprox. Després va començar a fer un vent molt fort ( torb ), tota la neu acumulada als cims i a les arestes el vent se l'ha emportat al fons de la vall i en aquest punt hi havia trams que vaig obrir traça ensorrat entre genolls i cintura.
Al mateix temps tampoc era un bon dia per anar amb esquis de muntanya ja que només disfrutabes en aquest trams, després no hi havia neu continua.
La pujada fins a la Portella de Mantet( 2415 mts.) ha estat un calvari degut a la neu acumulada dins el torrent. Tothom es desvia cap a la via normal del Pic de la Dona, jo baixo direcció al poble de Mantet.
La sortida del coll cap a França es nord i tinc que posar els grampons ja que esta totalment gelat, quan arribo a baix del coll i agafo la Coma de la Portella en aquest punt hi ha molta neu acumulada i despres de passar-me mes de una hora obrint traça em dono conte de que no arribare a cap lloc. Giro cua i seguint les meves traces torno a remuntar fins a la Portella de Mantet. Aquí decideixo fer la circular cap a Bastiments, surto del coll i per la via normal arribo al Pic de la Dona ( 2704 mts.) on faig dues fotos i segueixo per la carena , pujo al Puig d'Ombriaga ( 2634 mts.) i després de baixar al Coll de la Geganta ( 2611 mts.) "aquest es el coll que ens porta cap a l'estació de Vallter 2000 o cap al Pic de Bacivers" enfilo l'ultima pujada bastant dreta en algun tram fins arribar al Bastiments ( 2881 mts.).
La baixada directa per la cara sud, hi ha gent que ha baixat amb esquis i jo crec que si aprecies els teus esquis es una llastima baixar en aquestes condicions ( moltes pedres ).
Arribo al Coll de la Marrana i torno a posar grampons ja que esta bastant gelada la sortida, continuo passant per el Refugi d' Ulldeter i al arribar a la carretera tinc que caminar 1 km. per anar a buscar el cotxe. Conclusió de la sortida " botes perfectes ".


Desnivell: 1150 mts.

Horari: 5h. 49m.

Recorregut: 11,70 Km.





Les noves botes d'alpinisme Lowa Mountain Expert GTX
Panoramica de la cara nord del Pic de la Dona ( foto de Paco Sánchez )
Els Gra de Fajol Gran i Petit desde la Portella de Mantet ( 2415 mts.)
L'oceà de neu que tinc davant meu............ deu meu!
La meva traça amb els cims pelats i tota la neu abaix
A la Coma de la Portella de Mantet
Bastiments i Bacivers, desde el Pic de la Dona ( 2704 mts.)
El Canigo
Bastiments ( 2881 mts.)
Coll de la Marrana i Gra de Fajol Gran
La Vall de Coma de Vaca i el Balandrau desde el cim del Bastiments
Balandrau, per la coma central varem baixar fa 2 mesos
Cara Oest Gra de Fajol Petit ( completament pelada )

1 comentari:

Teresa ha dit...

Varem estar a punt d'enviar-te un missatge preguntat pels teus peus....., doncs, per al nostre món és una de les parts més importants a cuidar....
Molt MAQUES les botes i molt encertat el color, el vas escollir tu???
Ens hem quedat amb les ganes de saber si podrem fer la canal, de tota manera segons el pronòstic del temps, vénen canvis, potser tenim sort i podem esquiar per fi.
Salut
Rigoberta i Menchu