dissabte, 22 de gener del 2011

Pic de la Fossa de Gegant ( 2805 mts.), Pic de Noucreus ( 2799 mts.) i quasi Pic del Racó Gros ( 2783 mts.)



Sortim de Núria ( 1960 mts.), la Teresa, el Xavi i Jo. El termòmetre senyala -12ºC i amb el vent que fa , la temperatura de sensació es de -19ºC.
Només sortir ja ens tenim que posar els grampons i ja no ens els treure'm fins que tornem a arribar a Núria. Pugem per el Torrent del Noufonts, tot esta completament gelat, i amb el vent que es torna a incrementar arribem al Coll de Noufonts ( 2652 mts.). En aquest punt baixem uns metres direcció al Pas del Porc però la pujada per aquesta vall no es veu amb bones condicions i decidim remuntar fins un coll i baixar per la carena que baixa de la Fossa del Gegant i Noucreus. Arribem al Pas del Porc ( 2565 mts.) i en aquest punt ens posem l'arnes i comencem la pujada per l'aresta direcció al Racó Gros. La neu no esta en bones condicions i la roca esta tota empolsada per una neu que no ha transformat i que no es deixa escalar. Seguim uns metres més i aproximadament a uns 100 metres del cim la Teresa i Jo decidim girar cua. El Xavi segueix i molt a prop del cim també decideix girar, al canviar de vessant ( estàvem pujant per el Nord ) tota l'ultima rampa de neu fins al cim esta molt estovada per el sol i decideix no arriscar.
Tots tres iniciem la baixada amb molta cura ja que no val a badar, al arribar al Pas de Porc traiem l'arnes i comencem la pujada cap al Pic de la Fossa de Gegant ( 2805 mts.) que es caracteritza per tenir un immens piolet al cim. Desde aquest cim, en un moment estem al Pic de Noucreus ( 2799 mts.).
Baixem pel Torrent del Noucreus per arribar a Núria a les 17h,20 i agafar el cremallera que ens deixara a Queralbs una estona més tard.


Desnivell: 1360 mts.

Recorregut: 14,25 Km.

Horari: 7h. 48m.





Dia fred, per començar -12ºc



La Teresa i el Xavi , darrera el coll de Noufonts



Desde la vall del Noufonts, al fons el Puigmal



El Xavi i Jo sota el coll de Noufonts



Baixant cap al Pas de Porc



Al peu del Racó Gros



Tram de l'aresta on girem cua



Tram central de l'aresta



Desde l'aresta del Racó Gros



Pic de l'Infern i Bastiments






Punt màxim a l'aresta del Racó Gros






Pic de la Fossa del Gegant ( 2805 mts.)



Pic de Noucreus ( 2799 mts.)



Pic del Racó Gros ( 2783 mts.) vist desde el Noucreus

2 comentaris:

Teresa ha dit...

Després de la duríssima sortida d'ahir amb dos dels mestres de la muntanya, m'he adonat del molt que em queda per aprendre i el que em falta per polir-me.
Hauré de plantejar-me si contiunar en aquest complicat món o tornar als meus inicis de senderista......
Un dia fabulós i amb una estupenda companyia, malgrat el fred, el vent i de no poder fer un dels cim,però, amb una sàbia retirada a temps,que sempre és una victòria.

Un dia més per recordar.
Petons

Unknown ha dit...

Bones!!!
Que grans que sou... amb el fred que feia i vosaltres vinga a pujar. Tot i el bon dia que feia les vostres cares de fred us delaten!!! Per cert m'he estressat només de llegir el text, fred, pujar, baixar, neu, gel, posar i treure grampons... o deu meu!!! (adeu meu, adeu ... jajaja!)quin valor. Fora conyes, molt bé i a per la propera... Petons, Ainhoa