dissabte, 10 de juliol del 2010

Dedo del Monte Perdido ( 3188 mts.)

Agafem el bus a l'aparcament de Torla a les 6h. del matí ja que l'accés a Ordesa aquest mesos esta tancat.Sortim de la pradera d'Ordesa ( 1310 mts.) direcció al Circo de Soaso i la famosa cascada de la Cola de Caballo ( 1850 mts.).
Pugem per les clavijas de Soaso ( fàcil grimpada d'uns 40 mts. on hi han cadenes per ajudar-te l' ascensió) i seguim per el GR 11 fins arribar al refugi de Goriz ( 2160 mts.).
Deixem la tenda i la resta de material que no ens fa falta i comencem la pujada direcció al lago helado de Marboré ( 2995 mts.).
A partir d'aquest punt progressem per la via normal del Mont Perdut i al començar el tram de l "escupidera" realitzem un franqueig a mà esquerra fins a situar-nos al peu del Dedo del Monte Perdido ( 3140 mts.).
Per pujar tenim que agafar la segona canal per l'esquerra on instal.lem la reunió a sobre una petita repisa.
La Carme que ha estat escalant aquest dies de Sant Joan puja les dues tirades amb molt bona técnica i gran delicadesa ja que la roca es de les més dolentes que he vist mai .
L'escalada comença superant un parell de passos atlètics per després entrar en un corredor on el que toques es cau, 25 mts. III expo ja que es difícil asegurar-se.La reunió la fas d'un gran bloc on hi han dues bagües per si fes falta rapelar.
La segona tirada comença en tendencia a l'esquerra fins situar-te sota una gran xemeneia,aquí gires a la dreta i per una mena de diedre arribes a un punt ( no el veus fins que no arribes) on hi ha un friend abandonat que va perfecte per protegir aquest pas ja que es el mes dificil de la via.
Uns metres més i arribem a l'aresta i en pocs minuts assolim el cim del Dedo del Monte Perdido ( 3188 mts.). Per baixar , hi ha dalt del cim un rappel muntat sobre un bloc amb aspecte sospitós, son 30 mts exactes que ens deixen a la repisa de començament de via, molt de compte al recuperar la corda ja que cauen pedres amb el roçament de la corda.
Baixem per el mateix camí de pujada fins arribar al refugi de Góriz on sopem i després muntem la tenda per descansar d'un dia molt dur.

Desnivell: 1930 mts.

Horari: 10h. 10m.

Gradas de Soaso
Cola de Caballo
Clavijas de Soaso
Refugi de Goriz ( 2160 mts.)
Cilindro de MarboréDedo del Monte Perdido ( 3188 mts.)Cilindro i Piton Sw de MarboréEscalant els primers metres
Cim del Dedo del Monte Perdido ( 3188 mts.)
Rappel al cim del Dedo del Monte Perdido

espectacular la fotografia del RAPPEL AL CIM DEL DIT Cada dia et superes fent el reportatge. Felicitats.......