dissabte, 22 de maig del 2010

Tusse de Remuñe (3041 mts.) i Pico Royo(3103 mts.)

Per fi anticicló i això vol dir sortida d'esquí de muntanya al Pirineu Central. Sortim a les 5h 45m. de l' aparcament al peu de la vall de Remuñe.
Tenim que carregar 50m. els esquis a l'esquena i ens els calcem a la cota 2050 mts.
A la vall hi ha molta neu i tenim que posar les ganivetes per avançar amb seguretat, arribem al Portal de Remuñe i girem a la dreta ( O ) per enfilar les rampes finals.
Pujo l'ultim tram amb grampons i arribem al cim de la Tusse de Remuñe ( 3041 mts.)
El dia es magnífic i la vista impressionant, Perdiguero,Pico Royo, Cabrioles, Maupas etc.
Treiem pells i baixem per una neu dura fins al llac de Literola , fem una parada per beure i menjar una mica i posem pells per pujar cap al Pico Royo.
El sol ja pica de valent i ha estobat bastant la neu. Traçant unes fortes llaçades per la pendent arribem al Pico Royo ( 3103 mts.).
La vista igual que a la Tusse, amb la cresta Portillon al Seil de la Baque, Refugi del Portillon, Cresta Lézat.
En lloc de baixar per la Vall de Remuñe per la qual em pujat, baixem per Literola ja que aquest matí hem deixat el cotxe de la Carme.
La neu ja ha transformat però encara s'aguanta en condicions.

Carme S, Pep; Josep Mª M.

Horari: 8h. 23 m.

Forca de Remuñe

Cabrioles i Tusse de Remuñe
Pico Royo i Perdiguero desde la Tusse de Remuñe
Tusse de Remuñe ( 3041 mts.) Cabrioles a la dreta
Pico Royo ( 3103 mts.)
Perdiguero desde el cim del Pico Royo
Llac de Literola i part del descens

Cresta del Portillon al Seil de la Baque

Aquest lloc és inoblidable, jo vaig estar la tardor de l'any passat, però, pel costat del Port D'OO i de veure pel vessant nord els restes de la glacera de La Baque, per fer la intentona "només intentona" de pujat al Pic Audoubert. Espero poder tornar per a poder fer el cim