diumenge, 6 de setembre del 2009

Pics Russell (3207 mts.), els 6 cims en una jornada.

Dissabte 5-09- 2009

Sortim l' Irene i jo a les 15h.15 del Plà de Senarta amb el bus (ja que la pista encara està tancada) direcció a Vallbierna. El bus ens deixa a la cabana de pescadors (1950 mts.) i des d'aquest punt sortim caminant seguin el GR-11. Quan arribem a la Pleta de LLosàs (2220 mts.) busquem un lloc per plantar la tenda , cosa que no ens costa gens ja que tot està plé d'herba. La tarda l'acabem de passar descansant i contemplant les vistes amb tots els cims de més de tresmil metres que tenim al nostre voltant.

Diumenge 6-09-2009

Surto de la tenda a les 6h.12 , la nit ja ha estat fresqueta : 7 º dins la tenda i començo la pujada direcció al llac de LLosàs ( 2490 mts.) al que arribo 35 minuts després.
D'aquest punt segueixo cap al llac superior i enfilo la pujada directa cap el peu de la canal de pujada.
Es un corredor una mica descompost però fàcil, que em deixa entre el Russell i la Punta Bracha Russell. Aquest serà el primer tresmil del dia al qual arribo sense cap dificultat per l'aresta que porta a la brecha Russell.
Punta Brecha Russell ( 3199 mts.) desde el cim estic veien com una cordada està recollin el vivac al cim del Margalida. Després de beure una mica enfilo la cresta cap al Russell ( 3207 mts.) el tram de cresta es molt semblant a l' anterior. A partir d' aqui i fins el Russell SE ( 3205 mts.) la cosa ja cambia una mica ja que el tram esta bastant descompost i cap a la banda de LLosàs hi ha força timba.
Un cop arribat al Russell SE tinc que decidir cap a on tiro ja que hi han dues arestes que les tinc que fer amb els dos sentits per anar a trepitjar els dos tres mils.
Decideixo anar primer a l' Agulla Sud del Russell que es veu més aprop però sembla més dificil i penso que si tinc que grimpar estare més descansat.
La baixada es fa per un corredor de pedra bastant descomposta, que em porta al peu de la agulla i amb una grimpada de 20 mts. II+ arribo al cim, Agulla Sud del Russell (3146 mts.).
Torno a pujar al Russell SE i desde aqui , puc veure al fons i molt per sota meu la Punta Russell Oriental. Es un cim que no te el minim interes excepte per collecionistes de tresmils. Sense cap dificultat baixo entre blocs grans fins a arribar a una petita depresió que em deixa a la Punta Russell Oriental (3014 mts.)
Pel mateix itinerari arribo al Russell SE i començo a baixar per la canal NW o Gran Cornisa.
Quan arribo al peu de pared (3030 mts.) continuo baixant sense separar-me de la pared fins a arribar al peu del corredor NO (2950 mts.). El corredor es força vertical, primer començo a escalar-lo per la dreta fins que arribo a un bloc encastat que no trobo per on pasar-lo. Finalment trobo un forat entre les roques i al passar surto a la part superior del bloc.
Després es anar seguin la canal amb molt de compte fins a arribar a la brecha (3010 mts.) Una grimpada de 20 mts III- em deixa al cim de la estreta Agulla SW de Russell ( 3029 mts.)
Un rapel muntat al cim em diposita a la brecha i baixant per la canal SE contraria a la que he pujat, baixo fins al llac de LLosàs i després a la pleta de LLosàs.

Pic de Ballibierna (3056 mts.)

La nostra tenda a la Pleta de Llosàs (2220 mts.) al fons els Russell.

Pic Russell (3207 mts.)

Pic Ballibierna desde el Russell.

Punta Brecha Russell (3199 mts.)

Russell SE (3205 mts.) desde el Russell principal (3207 mts.)

Agulla SW del Russell (3029 mts.).

Agulla Sud del Russell (3146 mts.).

Agulla Sud del Russell.

Punta Russell Oriental (3034 mts.)

Agulla SW del Russell (3029 mts.).

Canal NO Agulla SW

Pic de Tempestats i Aneto.

Unknown ha dit...

A PART DE LA MUNTANYA, PODRIAS DEDICARTE (ENTRE ALTRES COSES...)