dissabte, 13 de gener del 2018

Formiguères (1740 mts.), Serra de Mauri (2412 mts.), Pic de la Muntanyeta (2436 mts.)

Itinerari marcat amb el Suunto Traverse.

Mapa IGN Francès.

Surto de l'estació de Formigueres (1740 mts.) i pujo per la pista de més a la dreta de l'estació, una pista per la qual podem pujar els esquiadors de muntanya sense cap perill de què ens multin o ens impedeixin el pas com esta passant aquest any a la nostra benvolguda Port del Compte.
Després d'arribar a la part superior del segon telecadira continuo fins a assolir la Serra de Mauri (2412 mts.), trec pells i en tendència a l’esquerra inicio la baixada amb una neu força pesada fins a arribar al Refugi de Camporrells (2240 mts.), aquest està pràcticament colgat per la neu.
Després de fer un glop i tornar a posar pells continuo direcció nord com si anés al Mortier, passada la vertical de la Serra de Mauri deixo el camí al Mortier i em vaig desviant a la dreta primer per terreny pla i a poc a poc va guanyant inclinació. A mesura que pujo, puc veure que el vent s'ha emportat molta neu de la part superior i poc abans d'arribar al cim he de deixar els esquis.
Continuo a peu els últims metres fins a assolir el Pic de la Muntanyeta (2436 mts.), és un cim amb unes vistes magnífiques, des del Canigó fins al Roc Blanc. Després de les fotos inicio la baixada fins a arribar al punt on he deixat els esquís, trec pells i començo la baixada fins a situar-me a la vertical de la Serra de Mauri on torno a posar pells per última vegada i pujo fins a dalt de la Serra de Mauri.
Em preparo per a l'última baixada del dia, primer un tram amb poc pendent fins a la part superior de l'estació d'esquí de Formiguères, no hi ha massa gent a les pistes, gaudeixo d'una tranquíla baixada fins a l'aparcament de l'estació (1740 mts.) on, he començat aquest matí la sortida.

Amb la Irene a la sortida, avui fa anys. Moltes felicitats Irene.

Estació amb l' itinerari de pujada marcat (gratuit).Al Port del Compte no et deixen passar.

Davant meu el Puig del Pla Bernat, a la dreta el Pic de Ginevre.

Pic de la Tribuna (2499 mts.), aquest cim l'hem de fer amb esquís aquesta temporada.

A la part superior de la Serra de Mauri (2412 mts.)

Els cims de la Vall de Galba, esquerra a dreta: Puig de Terrers, Baouxillade; Roc Blanc, Tribuna.

Puig de Terrers (2540 mts.)

El Refugi de Camporrells (2240 mts.) practicament colgat per la neu.

Per la part frontal els guardes ja han netejat la entrada de neu.

En aquest punt deixo els esquís i continuo a peu, ja es veu la creu del cim.

La Serra de Mauri (2412 mts.) vist des del mateix cim.

El Pic de la Tribuna (2499 mts.)

Colecció de cims al Capcir.

La creu cimera del cim.

Al cim del Pic de la Muntanyeta (2436 mts.)

El Pic de la Muntanyeta (2436 mts.) vist des de la Serra de Mauri.